Akwizycja na rynku beauty. Powstała sieć 200 salonów

ANB
opublikowano: 2024-04-15 20:00

Depilacja.pl postawiła na przyspieszony rozwój, przejmując większościowy pakiet udziałów w Yasumi. Cel to ekspansja powiększonej sieci i produktów w Polsce i za granicą.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jaki był biznesowy cel przeprowadzonej akwizycji
  • jakie kompetencje i zasoby planują połączyć obie spółki
  • kto finansował transakcję i jakie podmioty kapitałowo wspierały wcześniej rozwój Depilacje.pl
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Na krajowym rynku beauty doszło do akwizycji. Spółka Depilacja.pl, która działa od 2016 r. i rozwija sieć gabinetów depilacji laserowej, przejęła większościowy pakiet Yasumi, sieci beauty & spa mającej silniejszą pozycję rynkową. Według przedstawicieli firm teraz posiadają one łącznie 200 salonów, w tym franczyzowe (Depilacja.pl uruchomiła dotychczas 60 własnych gabinetów). Yasumi dysponuje także marką kosmetyków pielęgnacyjnych sprzedawanych m.in. w drogeriach Hebe, są one eksportowane także do Czech, Bułgarii i na Bliski Wschód.

Łącznie Depilacja.pl i Yasumi wypracowały w 2023 r. 45,4 mln zł przychodów.

Poszukiwanie synergii

Po transakcji, która została finansowo wsparta przez fundusz DC24 (z udziałem NCBR Investment Fund — NIF), na rynku będą utrzymane obie marki — mają korzystać z synergii. Sieć Yasumi będzie mogła sięgnąć np. po stworzony przez Depilacja.pl CRM do obsługi klientów oraz laser do depilacji, który nadal będzie rozwijany technologicznie, w tym przez wykorzystanie sztucznej inteligencji do optymalizacji parametrów zabiegów. Depilacja.pl od nowego partnera zaczerpnie m.in. know-how i system szkoleń w zakresie obsługi klienta.

— Od dłuższego czasu poszukiwaliśmy partnera strategicznego, który umożliwi poszerzenie portfela usług. Zyskujemy szansę na wykorzystanie mocnych stron obu firm i zdobycie pozycji lidera nie tylko w Polsce, ale także w krajach Europy — mówi Tomasz Kucharski, współzałożyciel i prezes Depilacja.pl, cytowany w komunikacie spółki.

— Yasumi ma unikatową strategię prowadzenia gabinetów i system szkoleń dla kosmetologów i fizjoterapeutów. To sprawia, że salony Yasumi wyróżniają się w polskiej branży beauty. Istotne jest też doświadczenie w tworzeniu produktów i usług oraz własna linia kosmetyków współtworzona przez kosmetologów — dodaje Paweł Tymczyna, współzałożyciel i wiceprezes Depilacja.pl.

Rozwój w partnerstwie

Marka Yasumi powstała w 2004 r. Jej pomysłodawczynią jest Zofia Bydałek. Startowała z pozycji lokalnego biznesu, z czasem zwiększając skalę.

— Depilacja.pl to dość nietypowy koncept, sieć salonów depilacji laserowej założona przez dwóch mężczyzn, którzy początkowo mieli doświadczenie przede wszystkim w marketingu internetowym i technologiach, a nie branży beauty. Jednak w kilka lat udało im się zbudować dużą sieć. Wierzę, że Depilacja.pl to dobry partner, który pomoże w rozwoju marki Yasumi — mówi Zofia Bydałek.

— Depilacja.pl wyróżnia się sprawnym pozyskiwaniem klientów w internecie. Jednak w przypadku naszej specjalizacji realizacja wykupionego pakietu depilacji laserowej często oznacza zakończenie współpracy z klientem i konieczność szukania kolejnych. W odróżnieniu od usług kosmetologicznych czy spa nie mamy możliwości lojalizacji klientów. Współpraca strategiczna z Yasumi pozwoli nam na wydłużenie cyklu życia usługi przez oferowanie dodatkowych świadczeń — dodaje Paweł Tymczyna.

Zmieniona strategia

Tomasz Kucharski i Paweł Tymczyna przed utworzeniem Depilacja.pl byli związani m.in. z Grouponem Polska i Travelist.pl. W ich biznes w sektorze beauty już na początku uwierzyli inwestorzy venture capital (VC) i aniołowie biznesu. Wśród dotychczasowych inwestujących byli m.in. Market One Capital, Venture Friends, Speedinvest, a także Mariusz Gralewski, twórca DocPlannera, Karol Milewski, współtwórca Groupona Polska, Tomasz Nowiński, założyciel Travelist.pl. Założyciele Depilacja.pl zdecydowali się na odkupienie udziałów.

— Spółka jest obecnie w fazie zdrowego i zrównoważonego wzrostu, nie gonimy już za błyskawicznym rozwojem. W międzyczasie dostosowaliśmy nasz profil działalności — pierwotnie był to biznes skupiający się głównie na technologii, teraz bardziej kładziemy nacisk na świadczenie usług. W wyniku tych zmian kontynuacja rozwoju spółki w modelu finansowania venture capital przestała być optymalna dla obu stron — mówi Tomasz Kucharski.
W rozmowie z PB w 2019 r. Depilacja.pl zapowiadała intensywny rozwój i zagraniczną ekspansję. Plany zaburzył wybuch pandemii — w czasie lockdownu spółka nie mogła prowadzić działalności, a jej przychody znacząco spadły. Sytuacja wymusiła także wycofanie się z planów ekspansji — odsprzedała biznes w Brazylii menedżerce zajmującej się jego rozwojem na tamtym rynku i zrezygnowała z działalności w Wielkiej Brytanii.