Największa firma internetowa w Azji w zamian za środki kapitałowe obejmie mniejszościowe udziały i uzyska możliwość zintegrowania urządzeń produkowanych przez Meizu z oprogramowaniem Alibaba YunOS.
Meizu, które wprowadziło w 2014 r. na rynek dwa modele smartfonów MX4 i Meizu Blue nie zalicza się do branżowych potentatów. Według raportu firmy badawczej Canalys, w trzecim kwartale 2014 r. Meizu nie plasowało się w gronie pięciu czołowych producentów urządzeń mobilnych w Państwie Środka.
Alibaba liczy, że dzięki systemowi YunOS zwiększy sprzedaż od odzieży po rozrywkę i usługi zdrowotne przechwytując większość z szacowanego na ponad 557 mln użytkowników rynek smartfonów w Chinach.
Posiadająca wartość rynkową rzędu 211 mld USD Alibaba stara się poszerzyć zasięg alternatywnego oprogramowania mobilnego w Chinach, gdzie ponad 9 na 10 urządzeń pracuje pod kontrolą Androida, oprogramowania stworzonego przez amerykańskiego giganta, koncern Google.
W styczniu 2015 r. Meizu sprzedało ponad 1,5 mln smartfonów. W urządzeniach tej firmy wykorzystywane są układy scalone MediaTek, wyświetlacze Sharpa i matryce aparatów od Sony.