Allianz: wzrost składki

Katarzyna Ostrowska
opublikowano: 2000-02-23 00:00

Allianz: wzrost składki

CZAS NA ŻYCIÓWKĘ: Paweł Dangel, prezes towarzystw Allianza, zapowiada, że strategicznym celem w 2000 r. jest zwiększenie sprzedaży ubezpieczeń na życie. fot. BS

W 1999 r. towarzystwa życiowe i majątkowe Allianza zebrały składkę wysokości 314 mln zł, czyli o 253 mln zł większą niż w 1998 roku. Po okresie inwestowania w rozwój funduszu emerytalnego w tym roku niemiecka firma chce mocniej zaatakować rynek ubezpieczeń na życie.

W 1999 r. towarzystwa ubezpieczeniowe Allianz i Allianz Życie zebrały składkę wysokości 314 mln zł (w 1998 r. jedynie 61 mln zł).

W życiowej spółce Allianza zebrana składka wyniosła 61,3 mln zł i — zdaniem przedstawicieli towarzystwa — w tym roku powinna się zwiększyć do około 110 mln zł. Z kolei spółka majątkowa zebrała 252,8 mln zł. W tym roku ma wzrosnąć o około 42 mln zł.

— Ze wstępnych wyników wywychodzi, że wśród ubezpieczycieli życiowa spółka zajmie piąte miejsce, zaś majątkowa siódme — twierdzi Paweł Dangel, prezes Allianza.

Strata obu towarzystw po dwóch pełnych latach działalności wynosi około 43 mln zł i jest o 18 mln zł niższa od zakładanej w biznesplanie.

— W 2002 roku powinniśmy osiągnąć już dodatni wynik finansowy w obu towarzystwach — ocenia Jerzy Lisiecki, wiceprezes w obu spółkach Allianza.

Wzmocniona dystrybucja

Aktywa, jakimi zarządzają obie spółki, to prawie 200 mln zł. Do tego dochodzi jeszcze ponad 50 mln zł aktywów OFE Allianz. Średnia stopa zwrotu w ubezpieczeniach majątkowych wyniosła około 14 proc. zaś w życiowych 13,5 proc. Jak zapewniają przedstawiciele towarzystw, jest to efekt prowadzenia konserwatywnej polityki. Dopiero od tego roku Allianz zamierza aktywniej inwestować w akcje. Utworzy m. in. dwa dodatkowe fundusze inwestycyjne: zrównoważony i agresywny (około 55 proc. portfela w akcjach).

W tym roku Allianz skoncentruje się także na zwiększeniu z 34 do 55 liczby oddziałów, głównie w mniejszych miejscowościach. Powiększy też grono agentów z obecnych 2 tys. do około 3,5 tys.

Nowe produkty

Do palety produktów grupa doda w tym roku m.in. życiowe ubezpieczenia do kredytu hipotecznego, OC członków zarządów i rad nadzorczych, ubezpieczenia lotnicze oraz zajmie się ubezpieczeniami zdrowotnymi i medycznymi.

Allianz, który jest współwłaścicielem Pekao SA, szykuje też nowe, wyspecjalizowane produkty dla klientów tego banku.