Altus zapatrzył się na LifeTube

KAJ
opublikowano: 2016-10-20 13:20

TFI kupiło obiecującego, polskiego gracza na rynku reklamy wideo. Piotr Osiecki liczy, że włożony kapitał szybko kilkukrotnie pomnoży.

Od kilku miesięcy Barbara Sołtysińska, współzałożycielka największej niezależnej sieci partnerskiej YouTube’a szykowała się do tej transakcji. Teraz, po 3 latach działalności, serwis oparty o treści wideo zyskuje poważnego inwestora finansowego, który przejął pakiet ponad 50 proc. udziałów w spółce. Według informacji „PB”, fundusz wycenił wartość LifeTube’a na ok. 10 mln zł i postanowił etapami skupić akcje od Barbary Sołtysińskiej (miała 40-proc. pakiet), Własa Chorowca oraz od Radosława Kotarskiego, twórcy popularnego w sieci kanału wideo „Polimaty”. Swojego 20-proc. pakietu zdecydował się nie sprzedawać Rafał Agnieszczak inwestor internetowy.

- Zawsze jesteśmy parę kroków do przodu, widzimy nowe, stojące przed nami wyzwania i możliwości, więc uznaliśmy, że to najlepszy moment na połączenie sił z jednym z największych funduszy inwestycyjnych w Polsce. Jestem więcej niż pewny, że znacząco przyspieszy to nasz rozwój. Nie planujemy żadnych istotnych zmian w modelu biznesowym, tylko duży wzrost w zakresie naszej głównej działalności. To znaczy koncentrujemy się na tym, co naszym zdaniem, robimy najlepiej – kampaniach reklamowych z twórcami, ich obsługą managementową oraz produkcją treści dla marek – podkreśla Paweł Stano, prezes LifeTube’a, ściągnięty do spółki z Axel Springer Polska.

LifeTube jest aktualnie największą siecią partnerską działającą lokalnie w regionie CEE z ponad 30 milionami subskrybentów i 225 milionami wyświetleń miesięcznie. Spółka od początku funkcjonowania zrealizowała ok. 1 000 projektów z największymi markami w tym 500 w tym roku. Według informacji „PB”, planowane na 2016 r. przychody oscylują wokół 20 mln zł przy wzroście o 50 proc. rok do roku. EBITDA spółki ma wynieść ponad 1 mln zł.

Dla Altusa zarządzającego aktywami wartymi niemal 15 mld zł, LifeTube to dość nietypowa inwestycja i zapowiadająca odważniejsze wejście w nowe segmenty rynków obiecujących nadzwyczaj szybkie wzrosty wartości.

– Obecnie szukamy najlepszych firm z obszaru nowych technologii i mediów w Polsce, więc inwestycja w LifeTube była dla nas bardzo interesująca. Rozumiemy potencjał, jaki ma spółka, bo widzimy trendy na rynku mediów i znaczące wzrosty wideo online, a co za tym idzie również migrację budżetów reklamowych. LifeTube robi coraz więcej długofalowych projektów strategicznych z markami i jesteśmy przekonani, że może urosnąć jeszcze co najmniej kilka razy w stosunku do obecnej sytuacji – ocenia Piotr Osiecki, prezes Altusa.