Altus zapatrzył się na LifeTube

KAJ
opublikowano: 20-10-2016, 13:20

TFI kupiło obiecującego, polskiego gracza na rynku reklamy wideo. Piotr Osiecki liczy, że włożony kapitał szybko kilkukrotnie pomnoży.

Od kilku miesięcy Barbara Sołtysińska, współzałożycielka największej niezależnej sieci partnerskiej YouTube’a szykowała się do tej transakcji. Teraz, po 3 latach działalności, serwis oparty o treści wideo zyskuje poważnego inwestora finansowego, który przejął pakiet ponad 50 proc. udziałów w spółce. Według informacji „PB”, fundusz wycenił wartość LifeTube’a na ok. 10 mln zł i postanowił etapami skupić akcje od Barbary Sołtysińskiej (miała 40-proc. pakiet), Własa Chorowca oraz od Radosława Kotarskiego, twórcy popularnego w sieci kanału wideo „Polimaty”. Swojego 20-proc. pakietu zdecydował się nie sprzedawać Rafał Agnieszczak inwestor internetowy.

- Zawsze jesteśmy parę kroków do przodu, widzimy nowe, stojące przed nami wyzwania i możliwości, więc uznaliśmy, że to najlepszy moment na połączenie sił z jednym z największych funduszy inwestycyjnych w Polsce. Jestem więcej niż pewny, że znacząco przyspieszy to nasz rozwój. Nie planujemy żadnych istotnych zmian w modelu biznesowym, tylko duży wzrost w zakresie naszej głównej działalności. To znaczy koncentrujemy się na tym, co naszym zdaniem, robimy najlepiej – kampaniach reklamowych z twórcami, ich obsługą managementową oraz produkcją treści dla marek – podkreśla Paweł Stano, prezes LifeTube’a, ściągnięty do spółki z Axel Springer Polska.

LifeTube jest aktualnie największą siecią partnerską działającą lokalnie w regionie CEE z ponad 30 milionami subskrybentów i 225 milionami wyświetleń miesięcznie. Spółka od początku funkcjonowania zrealizowała ok. 1 000 projektów z największymi markami w tym 500 w tym roku. Według informacji „PB”, planowane na 2016 r. przychody oscylują wokół 20 mln zł przy wzroście o 50 proc. rok do roku. EBITDA spółki ma wynieść ponad 1 mln zł.

Dla Altusa zarządzającego aktywami wartymi niemal 15 mld zł, LifeTube to dość nietypowa inwestycja i zapowiadająca odważniejsze wejście w nowe segmenty rynków obiecujących nadzwyczaj szybkie wzrosty wartości.

– Obecnie szukamy najlepszych firm z obszaru nowych technologii i mediów w Polsce, więc inwestycja w LifeTube była dla nas bardzo interesująca. Rozumiemy potencjał, jaki ma spółka, bo widzimy trendy na rynku mediów i znaczące wzrosty wideo online, a co za tym idzie również migrację budżetów reklamowych. LifeTube robi coraz więcej długofalowych projektów strategicznych z markami i jesteśmy przekonani, że może urosnąć jeszcze co najmniej kilka razy w stosunku do obecnej sytuacji – ocenia Piotr Osiecki, prezes Altusa.




To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAJ

Polecane