W środę najwięksi amerykańscy detaliści przedstawili wyniki sprzedaży, które nie pozwalają na jasną ocenę stanu portfeli Amerykanów. W ostatnich pięciu tygodniach wzrosła sprzedaż sieci Wal-Mart, spadła J.C.Penney, a nie zmieniła się w Federated Department Stores w porównaniu z analogicznym okresem 2001 r.
W tych samych sklepach Wal-Mart, największy detalista świata, zwiększył sprzedaż o 3,3 proc. Spółka podtrzymała także prognozy roczne i kwartalne.
Federated DS we wrześniu nie zmienił sprzedaży. To skłoniło spółkę do obniżenia prognoz tegorocznego zysku i sprzedaży. Sieć tłumaczy to niepewnością gospodarczą i możliwością wojny z Irakiem.
Wskaźnik sprzedaży J.C.Penney zanotował 3,1-proc. spadek sprzedaży. Spółka podtrzymała prognozy roczne i kwartalne.
ONO