Analitycy podsumowali premierę gry "Outriders"

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2021-04-06 08:23

Najnowsze dzieło PCF Group „Outriders” podczas premiery cieszyło się sporym zainteresowaniem graczy, co jest dużym sukcesem. Jednak problemy techniczne przełożyły się na mieszane oceny na platformie Steam oraz chęć realizacji zwrotu gry ze strony klientów, co może mieć wpływ na negatywny sentyment do spółki - uważa Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM.

Premiera odbyła się 1 kwietnia, ale inwestorzy nie mieli jeszcze sposobności, by na nią w pełni zareagować.

W świąteczny weekend pojawiły się jednak kilkukrotnie problemy z serwerami, które “padały”, kiedy liczba grających dochodziła do około 100 tys.

Wpłynęło to na mieszane oceny graczy na Steamie. Obecnie jest to nieco ponad 60 proc., ale w czwartek było to ledwie 40 proc., a później średnie mocno się wahała.

“W grze pojawiły się problemy z jednoczesną grą kilku osób korzystających z różnych platform (tzw. cross-play). Obecnie gry z jednoczesnym udziałem graczy z PC i konsol są wyłączone. Według strony status.outriders.net, wszystkie pozostałe elementy gry sieciowej w "Outriders" działają obecnie prawidłowo. Część graczy informuje na Steam m.in. o niespodziewanym wyłączaniu się gry (tzw. crach), odłączeniu od rozgrywki online, spadkach wydajności i płynności (niższa liczba klatek wyświetlanych na sekundę, tzw. FPS)” - komentuje Krzysztof Tkocz.

W porannym komentarzu analityk zwraca jednak uwagę, że recenzenci z branżowych mediów pozytywnie oceniają nową grę, a na podstawie pierwszych recenzji, zebranych przez portale Opencritic i Metacritic, gra uzyskała jak dotąd oceny na poziomie około 80 pkt. na 100.

Szczyt zainteresowania graczy sięgnął 125 tys.

Kacper Koproń z Trigon DM zwraca uwagę na:

- Liczba recenzji na Steam od premiery wyniosła ponad 16 tys. a w tym ok. 61 proc. jest pozytywna. Większość negatywnych ocen na Steam dotyczy problemów z serwerami, które w pierwszych dniach premiery nie wytrzymywały natężenia ilością graczy. Według niektórych ocen graczy, gra ma też problemy z utrzymaniem wysokiej ilości klatek na sekundę. Gracze zgłaszali także uwagi dotyczące niemożności połączenia się w trybie co-op w formule cross-platformowej

- Peak graczy wyniósł ponad 125 tys. co plasuję grę na 65 miejscu w rankingu wszechczasów Steam. Peak został osiągnięty w niedzielę wieczorem, a gra już 6-krotnie od premiery przekraczała 100 tys. grających użytkowników jednocześnie

- Gra od premiery, przez cały weekend utrzymała się na 1 miejscu bestsellerów Steam

- Peak oglądalności na portalu Twitch wyniósł 179 tys., co plasuje grę na #156 miejscu w rankingu wszechczasów (źródło: twitchtracker.com) i #24 miejscu w ciągu ostatnich 30 dni (źródło: sullygnome.com)

- Według danych GfK, Outriders zadebiutowało na 6 miejscu w tygodniowym rankingu najlepiej sprzedających się gier w dystrybucji fizycznej w UK. Według danych GfK, za 52 proc. sprzedaży odpowiada wersja na PS5, za 31 proc. PS 4 i 17 proc. Xbox.

Giełdowe PCF Group jest producentem gry, natomiast jej wydawcą jest Square Enix.