Analitycy podsumowali premierę gry "Outriders"

opublikowano: 06-04-2021, 08:23

Najnowsze dzieło PCF Group „Outriders” podczas premiery cieszyło się sporym zainteresowaniem graczy, co jest dużym sukcesem. Jednak problemy techniczne przełożyły się na mieszane oceny na platformie Steam oraz chęć realizacji zwrotu gry ze strony klientów, co może mieć wpływ na negatywny sentyment do spółki - uważa Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM.

Premiera odbyła się 1 kwietnia, ale inwestorzy nie mieli jeszcze sposobności, by na nią w pełni zareagować.

W świąteczny weekend pojawiły się jednak kilkukrotnie problemy z serwerami, które “padały”, kiedy liczba grających dochodziła do około 100 tys.

Wpłynęło to na mieszane oceny graczy na Steamie. Obecnie jest to nieco ponad 60 proc., ale w czwartek było to ledwie 40 proc., a później średnie mocno się wahała.

“W grze pojawiły się problemy z jednoczesną grą kilku osób korzystających z różnych platform (tzw. cross-play). Obecnie gry z jednoczesnym udziałem graczy z PC i konsol są wyłączone. Według strony status.outriders.net, wszystkie pozostałe elementy gry sieciowej w "Outriders" działają obecnie prawidłowo. Część graczy informuje na Steam m.in. o niespodziewanym wyłączaniu się gry (tzw. crach), odłączeniu od rozgrywki online, spadkach wydajności i płynności (niższa liczba klatek wyświetlanych na sekundę, tzw. FPS)” - komentuje Krzysztof Tkocz.

W porannym komentarzu analityk zwraca jednak uwagę, że recenzenci z branżowych mediów pozytywnie oceniają nową grę, a na podstawie pierwszych recenzji, zebranych przez portale Opencritic i Metacritic, gra uzyskała jak dotąd oceny na poziomie około 80 pkt. na 100.

Szczyt zainteresowania graczy sięgnął 125 tys.

Kacper Koproń z Trigon DM zwraca uwagę na:

- Liczba recenzji na Steam od premiery wyniosła ponad 16 tys. a w tym ok. 61 proc. jest pozytywna. Większość negatywnych ocen na Steam dotyczy problemów z serwerami, które w pierwszych dniach premiery nie wytrzymywały natężenia ilością graczy. Według niektórych ocen graczy, gra ma też problemy z utrzymaniem wysokiej ilości klatek na sekundę. Gracze zgłaszali także uwagi dotyczące niemożności połączenia się w trybie co-op w formule cross-platformowej

- Peak graczy wyniósł ponad 125 tys. co plasuję grę na 65 miejscu w rankingu wszechczasów Steam. Peak został osiągnięty w niedzielę wieczorem, a gra już 6-krotnie od premiery przekraczała 100 tys. grających użytkowników jednocześnie

- Gra od premiery, przez cały weekend utrzymała się na 1 miejscu bestsellerów Steam

- Peak oglądalności na portalu Twitch wyniósł 179 tys., co plasuje grę na #156 miejscu w rankingu wszechczasów (źródło: twitchtracker.com) i #24 miejscu w ciągu ostatnich 30 dni (źródło: sullygnome.com)

- Według danych GfK, Outriders zadebiutowało na 6 miejscu w tygodniowym rankingu najlepiej sprzedających się gier w dystrybucji fizycznej w UK. Według danych GfK, za 52 proc. sprzedaży odpowiada wersja na PS5, za 31 proc. PS 4 i 17 proc. Xbox.

Giełdowe PCF Group jest producentem gry, natomiast jej wydawcą jest Square Enix.

Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
×
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane