Apple to więcej niż sprzęt

Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Coraz większą popularnością wśród firm cieszy się Apple as a Service — którą można określić jako wynajem urządzeń Apple.

Apple as a Service oparta na zasadzie subskrypcji jest elastyczna, prosta, przejrzysta. Co ważne, w ramach miesięcznej raty za korzystanie ze sprzętu Apple może być również uwzględnione wsparcie w czasie eksploatacji sprzętu i pomoc systemowa AppleCare. Tak producent z Cupertino wspiera zarządzanie cyklem życia technologii w firmach. Tak firmy kontrolują koszty sprzętu i oprogramowania Apple oraz zapewniają komfort użytkownikom.

Apple to więcej niż sprzęt

Partnerem publikacji jest Innergo
opublikowano: 22-06-2022, 16:36
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Coraz większą popularnością wśród firm cieszy się Apple as a Service — którą można określić jako wynajem urządzeń Apple.

Apple as a Service oparta na zasadzie subskrypcji jest elastyczna, prosta, przejrzysta. Co ważne, w ramach miesięcznej raty za korzystanie ze sprzętu Apple może być również uwzględnione wsparcie w czasie eksploatacji sprzętu i pomoc systemowa AppleCare. Tak producent z Cupertino wspiera zarządzanie cyklem życia technologii w firmach. Tak firmy kontrolują koszty sprzętu i oprogramowania Apple oraz zapewniają komfort użytkownikom.

W INNERGO wiemy, bazując na latach doświadczeń jako integrator IT, że dla klientów wybór sprzętu i rozwiązań, których będą używać w pracy, ma duże znaczenie. Zwracają uwagę na parametry, wydajność i niezawodność. Ale do podjęcia ostatecznej decyzji sprzętowej dla firmy istotna jest również skala wsparcia producenta i jego partnerów — zauważa Bartłomiej Prażmowski, Apple enterprise sales director w INNERGO.

W modelu Apple as a Service przedsiębiorstwo zawiera umowę na korzystanie ze sprzętu wysokiej jakości i trwałości. W trakcie umowy firma płaci dostawcy sprzętu stałą opłatę, a po zakończeniu ustalonego okresu trwania tej umowy może wyjść z niej w sposób elastyczny, ponieważ ma do dyspozycji różne rozwiązania. Jednym z istotnych może być bezproblemowy zwrot używanego sprzętu — na co w świetle ESG zwracają uwagę nie tylko korporacje, lecz nawet średnie firmy.

Apple nie tylko dla kadry kierowniczej

Firma dostarcza rozwiązania, które mogą być użyte w każdej branży i na każdym stanowisku. Sprzęt można dobrać pod konkretne potrzeby na danym stanowisku. Ciekawą propozycją dla firm jest funkcja iPad współdzielony, co pozwala na korzystanie z jednego urządzenia przez wielu użytkowników z zachowanie bezpieczeństwa danych - podkreśla Bartłomiej Prażmowski, odpowiedzialny za ofertę INNERGO w zakresie rozwiązań Apple dla firm.

Raportowanie niefinansowe

Po wprowadzeniu przez Apple swoich procesorów serii M coraz więcej firm rozważa przejście na system macOS — biorą pod uwagę wydajność sprzętu, a także jego znaczącą oszczędność energii — kolejny plus w raportach ESG. Dla przykładu nowy MacBook Air z procesorem serii M2 zapewnia nawet 18 godzin pracy na baterii.

Jak zauważa Bartłomiej Prażmowski, Apple przykłada dużą wagę do realnego zmniejszenia śladu węglowego i stale usprawnia procesy odzyskiwania elementów swoich urządzeń, aby użyć je w ponownej produkcji.

Opcja dobra na zmiany

Apple as a Service to doskonałe rozwiązanie na zmieniające się potrzeby firmy. Zamiast kupować sprzęt, można go wynająć. Z czasem można go wymienić na nowy, o wyższych parametrach lub zwiększać dostępność dla pracowników takich urządzeń, jak iPhone’y, iPady, MacBooki, bez ponoszenia wysokich kosztów i nie martwiąc się o serwis czy gwarancję, ponieważ to wszystko można mieć w cenie usługi, która pozwala szybciej reagować wzrosty i spadki zapotrzebowania na sprzęt. Apple as a Service to też narzędzie do kontrolowania kosztów. Gdy biznes ruszy, szybko można wynająć dodatkowy sprzęt, a gdy sytuacja wymaga obniżenia kosztów, w miarę płynnie z nich zrezygnować.

Rozwiązania Apple są wysoko zaawansowane, bezpieczne, trwałe i nietanie. Jednak w modelu Apple as a Service stają się dostępne, ponieważ nie spłaca się ich pełnej wartości. To spora oszczędność. W programie nie ma opłat wstępnych, tylko stała rata miesięczna. Pod koniec umowy przedsiębiorca decyduje, co chce zrobić ze sprzętem, z którego firma korzysta. Można go zwrócić i wybrać nowy, wykupić albo wydłużyć umowę finansowania. Decyzję podejmuje się dopiero miesiąc przed końcem umowy. Istotne jest też, że można zwrócić sprzęt i nie kontynuować dalszej usługi. W przypadku wykupu sprzętu po zakończonym cyklu umowy przedsiębiorca nabywa go według wartości rynkowej. Można też wykupić część używanego sprzętu, pozostały zwrócić. Tym m.in. Apple as a Service różni się od tradycyjnego leasingu.

Na awarię i zalanie kawą

Sprzęt Apple należy do najbardziej niezawodnych urządzeń. Jednak życie potrafi sprawić różne niespodzianki i czasami w wyniku mniejszego lub większego naszego udziału urządzenie albo system odmówi współpracy. Albo po prostu czasem jeszcze czegoś nie wiemy lub nie znamy dobrze oprogramowania Apple czy możliwości systemu operacyjnego.

Apple i na takie zdarzenia jest przygotowany, oferując już wspomniane plany ochrony AppleCare — to rozwiązanie na czas eksploatacji sprzętu. Zapewnia eksperckie wsparcie pojedynczych użytkowników, helpdesków oraz firmowych działów IT. Otrzymują oni pomoc techniczną dla urządzeń i systemów operacyjnych Apple, aplikacji Apple, w tym Keynote, Pages i Numbers, oraz kont i ustawień osobistych. Mogą też uzyskać pomoc w zakresie diagnostyki początkowej oraz organizacji naprawy. To usługa wsparcia technicznego z gwarantowanym czasem reakcji, a bezpośredni dostęp do doradców AppleCare wpływa na zmniejszenie obciążenia wewnętrznych helpdesków i działów IT. Opłata za usługę uzależniona jest od liczby objętych nią urządzeń.

AppleCare to kompleksowe rozwiązanie obejmujące cały ekosystem Apple, od sprzętu, przez oprogramowanie, po system operacyjny. Jak przekonuje Bartłomiej Prażmowski, Apple enterprise sales director INNERGO, jego firma jako partner Apple w zakresie rozwiązań dla firm gwarantuje wsparcie we wdrożeniu systemów Apple w organizacji, a jako autoryzowany serwis Apple — obsługę gwarancyjną i pogwarancyjną.

Na różnych poziomach

AppleCare OS Support, czyli wsparcie IT w integracji OS, migracji i obsłudze serwerów, to pomoc dla działu IT podczas implementacji w organizacji systemów macOS, macOS Server, iOS lub iPadOS. Usługa jest dostępna w trzech wariantach do wyboru i dotyczy takiego sprzętu, jak iPad, iPhone, iPod, Apple Watch, Apple TV,  komputery i notebooki Mac OS.

AppleCare for Enterprise to bieżące wsparcie dla firm, priorytetowy serwis na miejscu i całodobowe wsparcie techniczne (obejmujące także naprawę lub wymianę urządzeń już w następnym dniu roboczym).

Jak zaznacza Bartłomiej Prażmowski, AppleCare OS Support w połączeniu z planem AppleCare for Enterprise stanowi doskonałe rozwiązanie w zakresie wsparcia technicznego i ochrony sprzętu dla średnich i większych firm, które potrzebują go przy wdrożeniach obejmujących produkty i systemy operacyjne Apple.

AppleCare Help Desk to usługa wsparcia zapewniająca telefoniczny dostęp do doświadczonego zespołu serwisu technicznego Apple przez 12 godzin dziennie i 7 dni w tygodniu. Plan zapewnia roczną pomoc dla wskazanych dwóch osób, które odpowiadają w organizacji za kwestie techniczne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane