Arabowie inwestują w media

AT
opublikowano: 29-01-2009, 00:00

Portal ogłoszeniowo- -aukcyjny i bezpłatny tygodnik — tak na polski rynek wchodzi arabski AlWaseet International.

Portal ogłoszeniowo- -aukcyjny i bezpłatny tygodnik — tak na polski rynek wchodzi arabski AlWaseet International.

O wejściu na polski rynek inwestorów z krajów arabskich mówi się od ponad dwóch lat. Mieli inwestować w stocznie czy sektor paliwowy. Okazuje się, że zainwestowali w media. I to w nieciekawych dla tego rynku czasach.

Sprawcą potencjalnego zamieszania na medialnym rynku może być spółka AlWaseet International Poland, spółka córka działającej w 12 krajach świata grupy wydawniczej AlWaseet International (z siedzibą w Dubaju). To zupełnie nowa inicjatywa. Polska spółka została bowiem zarejestrowana w ubiegłym roku. Z wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego wynika, że zajmie się wydawaniem gazet, książek i gier komputerowych, działalnością public relations czy też informatyczną.

Firma będzie działać dwutorowo. Zaczyna od wydawania bezpłatnego tygodnika ogłoszeniowego Waseet Warszawa, który ma — jak deklaruje arabska spółka — 200 tys. egzemplarzy nakładu. Pierwszy numer pojawił się na rynku w listopadzie. Następnymi krajami, w których pojawi się tygodnik, będą Bułgaria i Rumunia.

— To pierwszy krok na polskim rynku mediów. Planujemy kolejne edycje naszego tytułu. Do końca roku tygodnik powinien pojawić się w kolejnym polskim mieście, a w przyszłym roku w następnych dwóch — podkreśla Makram Fata, dyrektor generalny AlWaseet International Poland.

W lutym ruszy miesięczna kampania reklamowa tygodnika. Obejmie zarówno promocję w klasycznych mediach (ATL), jak i niekonwencjalne działania (BTL) w warszawskich centrach handlowych.

To nie jest jedyna forma polskiej aktywności arabskiej firmy. Po adresem www.waseet.pl działa też ogłoszeniowo-aukcyjny serwis internetowy tego tytułu.

Spółka zatrudnia 45 osób, obiecuje też rekrutację kolejnych pracowników.

Ten pierwszy raz

Bezpłatny tygodnik ogłoszeniowy "Waseet" (czyt. "łasit")

zaczął się ukazywać w 1992 r.

w Kuwejcie. Obecnie tytuł jest wydawany w 38 edycjach w 12 krajach Bliskiego Wschodu i Afryki. Czytelnikami są m.in. mieszkańcy Egiptu, Jordanii, Libanu, Nigerii i Syrii. Polska jest pierwszym europejskim krajem, w którym Arabowie zaczynają wydawać pismo.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AT

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Arabowie inwestują w media