Spadek zapotrzebowania na materiały budowlane w czasach kryzysu nie przeszkodził dystrybuującej cement firmie Artcem w osiągnięciu sukcesu.
Artcem, który zajął pierwsze miejsce w łódzkim podrankingu "Gazele Biznesu 2009", to firma nader tajemnicza. Jej szefowie są na tyle skromni, że niechętnie rozmawiają z dziennikarzami. Skupiają się na prowadzeniu biznesu, w którym osiągają doskonałe rezultaty.
Gdy nie chce mówić właściciel firmy, trzeba "wsłuchać się" w to, co mówią jej wyniki. A te wskazują, że istniejący od 2005 r. i specjalizujący się w dystrybucji cementu, wapna i gipsu Arctem jest rzeczywiście firmą niewielką. Zatrudniająca tylko pięć osób spółka w roku 2008 osiągnęła 240 tys. zł zysku netto przy 31,6 mln zł obrotu. O tym, że jest Gazelą Biznesu, i to tak wysoko notowaną w tegorocznym rankingu, decyduje jednak dynamika, z jaką zwiększała przychody ze sprzedaży w latach 2006-08. A w tym okresie spółce udało się je zwiększyć aż ponadsześciokrotnie.
Początkowo siedziba spółki mieściła się w Białymstoku, ale w sierpniu 2009 r. przeniesiono ją do Łodzi. Prezesem jest Vadim Borovich, który prowadzi w Łodzi także drugą firmę — Eurocement. Ona również działa w branży materiałów budowlanych.




