Czytasz dzięki

Asbis widzi poprawę

opublikowano: 12-08-2020, 22:00

Dystrybutor IT po spadkach w II kw. notuje odbicie w sprzedaży smartfonów. Praca zdalna napędza sprzedaż laptopów i komputerów.

Mimo ogólnoświatowej pandemii Asbis miał udany drugi kwartał. Przychody grupy wzrosły o 3 proc. — do 380 mln USD. Dynamika zysku była znacznie większa. Wzrósł do 2,5 mln USD z 0,9 mln USD, na co wpływ miały głównie niższe koszty finansowe, wynikające z niższych stóp procentowych i większego finansowania się u dostawców. W drugim kwartale wszystkie linie produktowe Asbisu zanotowały wzrost, poza smartfonami,których sprzedaż spadła o 36 proc. r/r.

— Spadek wynikał z problemów z podażą smartfonów od dostawców. Teraz tego problemu nie ma. Widzimy odbicie — wyniki sprzedaży w czerwcu i lipcu były zadowalające i jest to dobry prognostyk, jeśli chodzi o przyszłą sprzedaż — mówi Costas Tziamalis, dyrektor relacji inwestorskich Asbisu.

W związku z pandemią Asbis wstrzymał rozwój sieci sklepów detalicznych z produktami Apple’a. Chce powrócić do ekspansji, gdy sytuacja epidemiczna się poprawi. Na koniec czerwca grupa prowadziła 18 salonów Apple’a, m.in. na Białorusi, w Gruzji i Azerbejdżanie.

Największą dynamikę wzrostu w drugim kwartale zanotowały procesory (73 proc. r/r) i laptopy (34 proc. r/r). Asbis zakłada dalszy wzrost w tych segmentach.

— Nadal widzimy duże zainteresowanie laptopami i komputerami. Wiele firm ciągle wyposaża pracowników w sprzęt w związku z pracą zdalną — mówi dyrektor.

W minionym kwartale dystrybutor IT największą sprzedaż zrealizował w Rosji i Ukrainie. Coraz większe znaczenie odgrywa rynek polski, który obecnie plasuje się na siódmym miejscu pod względem realizowanej sprzedaży.

— Faktycznie widzimy odbicie na rynku polskim — to w pewnym sensie zwrot inwestycji,jakie poczyniliśmy. Jest to też wzrost organiczny i widzimy dalszy wzrost znaczenia Polski w naszych przychodach — mówi Costas Tziamalis.

Optymistyczne zapowiedzi władz Asbisu mają odzwierciedlenie w prognozach. Spółka spodziewa się wypracować w tym roku zysk netto w przedziale między 18 mln a 20 mln USD. Przychody mają wynieść od 2 mld do 2,2 mld USD. W poprzednich latach regularnie przekraczano wcześniejsze szacunki.

— Nie powiedziałbym, że nasza prognoza jest konserwatywna, raczej jest realistyczna. Jej realizacja nie będzie łatwa, ale na pewno jest w zasięgu — komentuje przedstawiciel Asbisu.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane