Europa Ubezpieczenia podpięła do polisy technologię platformy Givt, śledzącą punktualność lin ii lotniczych.
Givt, platforma wspierająca pasażerów w walce o odszkodowania za odwołane lub opóźnione loty, dotychczas działająca w pojedynkę, szuka partnerów. Pierwszego już znalazła — w ramach współpracy z Europą Ubezpieczenia powstała usługa asystent lotów. Ubezpieczyciel włączył ją do pakietu turystycznego. W razie problemów jego klienci będą mogli liczyć na informację o przysługujących im prawach wynikających z unijnych regulacji i wsparcie w ich egzekwowaniu, także na drodze sądowej. W praktyce linie lotnicze często korzystają na niewiedzy pasażerów i nie wypłacają pieniędzy. Orężem Givtu jest technologia. Spółka agreguje i archiwizuje dane o lotach. Korzysta też z systemów automatycznej analizy big data, cały czas rozbudowując go o narzędzia uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji. Obecnie wciąż połowę pracy wykonuje człowiek, a skuteczność automatycznej oceny zgłoszeń wynosi ok. 80 proc. Automatyzacja w tym procesie będzie zwiększana.