ATM Grupa radzi sobie niekiepsko

Sebastian Gawłowski
10-05-2006, 00:00

Akcje ATM Grupy, producenta telewizyjnego, który zasłynął sitcomem „Świat według Kiepskich”, podrożały na wczorajszej sesji o ponad 13 proc. Przyczyną zwyżki była najprawdopodobniej rekomendacja BM BPH, który zaleca kupno akcji ATM Grupy, wyceniając je na 111 zł za sztukę. Zalecenie to otrzymali wczoraj tylko klienci tego biura maklerskiego. Na zamknięciu za akcję producenta płacono 94 zł. Dyskonto do ceny docelowej wciąż jest spore.

Odkurzona przez inwestorów spółka to obok TVN jedyny przedstawiciel branży telewizyjnej na giełdzie. Na swoim rynku jest jedyną firmą, której wachlarz usług obejmuje wszystkie formaty telewizyjne: od produkcji fabularnej przez telenowele do reality show. ATM Grupa różnicuje strukturę swoich odbiorców. Wcześniej produkowała przede wszystkim dla Polsatu, obecnie coraz większą rolę odgrywają zamówienia z telewizji publicznej. Udział Polsatu w przychodach spadł z ponad 70 proc. w poprzednich latach do poniżej 50 proc. w roku ubiegłym. Produkcja TVP stanowi obecnie około 18 proc. przychodów.

Bardzo pozytywnie prezentuje się dynamika wyników. Przychody spółki rosną średnio o 26,99 proc. rocznie. Mocna pozycja rynkowa (największy podmiot na rynku i jedyny ze zintegrowaną ofertą) pozwala oczekiwać, że w najbliższych latach dynamika zostanie utrzymana. Za wzrostem sprzedaży idzie poprawa rentowności. Na poziomie operacyjnym rosła średnio o 12,63 proc. rocznie i na koniec 2005 r. przekroczyła 20 proc. Średnie tempo wzrostu marży netto wynosi 29,62 proc. rocznie i po 2005 r. przekracza 16 proc. Niewiele spółek z warszawskiego parkietu może pochwalić się taką rentownością. Niepokoić może jedynie wzrost wskaźnika ściągalności należności z 96 dni w 2004 r. do 140 dni w 2005 r.

Walne zgromadzenie akcjonariuszy, zwołane na 25 maja, zadecyduje o wypłacie dywidendy z ubiegłorocznego zysku. Z wcześniejszych deklaracji zarządu można wnioskować, że do udziałowców powinna trafić połowa zysku z 2005 roku, czyli 4,72 mln zł. Na jedną akcję przypadnie więc 1,3 zł. Stopa dywidendy na poziomie 1,3 proc. nie jest oszałamiająca, ale spółka prowadzi wciąż nowe inwestycje: buduje studio produkcyjne i wraz z Telefonią Dialog rozkręca telewizję internetową. Dobre perspektywy rozwoju rynku telewizyjnego i reklamowego pozwalają oczekiwać, że wzrośnie popyt na usługi spółki. Dotychczasowa kariera ATM Grupy na giełdzie pokazała, że firma nie zmarnowała swojej szansy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sebastian Gawłowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / ATM Grupa radzi sobie niekiepsko