ATM stawia na Atmana

Mariusz GawrychowskiMariusz Gawrychowski
opublikowano: 2016-03-16 14:08

Największy operator na polskim rynku centrów danych przeprowadzi rebranding. ATM zamierza ujednolić marki handlowe i skupić je wokół brendu Atman.

Teleinformatyczna spółka zdecydowała się na rebranding. Od tego miesiąca wszystkie jej usługi (ATM jest operatorem centrów danych i sieci światłowodowej) będą oferowane wyłączenie pod marką Atman. To oznacza, że inna jej marka - Thinx Poland - odchodzi do lamusa. Zmiany mają ułatwić dotarcie do nowych klientów. 

– Dotychczas serwery dedykowane sprzedawaliśmy pod marką Atman EcoSerwer, a usługę kolokacji pod markami Thinx Poland i Atman. Dla naszych klientów unifikacja marek oznacza uproszczenie komunikacji i łatwiejsze zarządzanie usługami – wyjaśnia Jacek Bykowski, dyrektor marketingu i rozwoju biznesu w ATM. 

Dodatkowo wszystkie produkty ATM będą dostępne w ramach jednego serwisu atman.pl. W dalszej perspektywie jest planowana konsolidacja portfela klientów. 

Rebranding nie dotyczy marki korporacyjnej firmy, czyli ATM. Spółka nadal będzie się nią posługiwała w kontaktach z inwestorami giełdowymi (na GPW jest notowana od 2004 roku) i w dokumentacji prawnej. Natomiast cała komunikacja sprzedażowa i usługowa będzie bazować na marce Atman. 

Ujednolicenie marek handlowych to kolejna zmiana w firmie, które stawia na ekspansję na nowych rynkach. Chodzi m.in. o wyjście z usługami poza granicę Polski czy też sprzedaż usług z zakresu bezpieczeństwa IT firmom z sektora MSP. 

– W ostatnich latach włożyliśmy wiele pracy w to, by znaleźć się w gronie największych operatorów data center w Europie Środkowo-Wschodniej. Na konkurencyjnym rynku nawet najlepsze produkty mogą okazać się niewystarczające, jeśli w jasny, klarowny sposób nie zakomunikujemy rynkowi, kim jesteśmy i co nas wyróżnia – mówi Dariusz Terlecki, prezes ATM. 

Marka Atman funkcjonuje na polskim rynku od 2001 roku. Pierwotnie pod tą nazwą działała warszawska sieć światłowodowa. Nazwa pochodzi o marki firmy (ATM) i skrótu MAN oznaczającej sieć internetową.

W pierwszej połowie 2015 roku spółka opublikowała nową strategię, którą ma być odpowiedzią na słabe wyniki w 2014 roku. Zakłada ona położenie nacisku na klientów zagranicznych. Do końca 2017 roku sprzedaż do nich ma generować nawet 35 proc. przychodów firmy. Dzięki temu EBITDA ATM ma w przyszłym roku osiągnąć poziom 60 mln zł. 

Po trzech kwartałach 2015 roku ATM miał 4,2 mln zł zysku netto wobec 9,3 mln zł w analogicznym okresie 2014 roku oraz 98,7 mln zł przychodów wobec 118,4 mln zł rok wcześniej. EDITDA spółki wyniosła 26,3 mln zł. Wyniki za cały rok ATM opublikuje w poniedziałek 21 marca.