Australia oskarżyła Airbnb o wprowadzanie klientów w błąd

PM, Reuters
opublikowano: 08-06-2022, 13:33
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Australijska komisja antymonopolowa złożyła pozew przeciwko Airbnb, w którym oskarżyła amerykańską firmę o wprowadzanie klientów w błąd oraz zmuszanie ich do uiszczania wyższych opłat niż podano w ogłoszeniu.

DADO RUVIC / Reuters / Forum

Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) uznała, że firma z siedzibą w San Francisco od 2018 do 2021 roku pobierała opłaty za wynajem lokali w dolarach amerykańskich odpowiednio nie informując, że nie są to dolary australijskie.

ACCC poinformowała, że w okresie objętym pozwem dolar australijski kosztował średnio 72 centy amerykańskie, co oznacza, że klient wynajmujący mieszkanie w cenie 500 dolarów amerykańskich płacił w rzeczywistości około 700 dolarów australijskich.

Komisja podała również, że wielu użytkowników próbowało dociekać swoich praw, jednak nigdy nie otrzymywali oni zwrotu pieniędzy od Airbnb.

W odpowiedzi na pozew ACCC, amerykańska firma poinformowała o zaktualizowaniu platformy, dzięki czemu odpowiednie waluty są już ,,wyświetlane wyraźniej’’. Dodatkowo Airbnb postanowiło zadośćuczynić poszkodowanym.

– Chociaż uważamy, że problem dotknął ułamek procenta gości... wypłacimy im odszkodowania – powiedziała Susan Wheeldon, dyrektor krajowy Airbnb w Australii i Nowej Zelandii

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane