Auto do floty: Godzien frontowych wrót

opublikowano: 26-04-2012, 13:38

Nowy cee’d potrafi zaskoczyć. Jakością, wyglądem, no i ceną. Systematyczne postępy tej marki są naprawdę imponujące. Auto do floty: Nowa kia cee’d 5D

Dziś już można podjechać po dziecko do szkoły kią bez obawy, że pociecha poprosi o zaparkowanie przy bramie do kotłowni. A i ceny są atrakcyjne. Co prawda, nie tak jak kiedyś, ale cóż – za parkowanie pod frontowymi drzwiami trzeba płacić.

Wyświetl galerię [1/3]

Nowa Kia Cee'd (fot. Kia)

Silnik benzynowy

Silnik rzędowy, DOHC, czterocylindrowy, 16-zaworowy, dostępny wyłącznie z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Napęd na przednie koła.

1,4 l moc 100 KM poj. 1396 ccm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,8 s prędkość maksymalna 182 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 4,2 tys. obr./min) 137 Nm spalanie: w cyklu miejskim 7,9 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,9 l/100 km

Silnik rzędowy, DOHC, czterocylindrowy, 16-zaworowy, dostępny z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub z dwusprzęgłową przekładnią DCT. Napęd na przednie koła.

1,6 l moc 135 KM poj. 1997 ccm przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,9 s z DCT 10,8 s prędkość maksymalna: 195 km/h z DCT 195 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 4,85 tys. obr./min) 164 Nm spalanie: w cyklu miejskim: 7,8 l/100 km z DCT 7,8 l/100 km w cyklu pozamiejskim: 4,7 l/100 km z DCT 4,8 l/100 km

Silnik rzędowy, DOHC, czterocylindrowy, doładowany, dostępny wyłącznie z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Napęd na przednie koła.

1,4 l moc 90 KM poj. 1396 ccm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 13,5 s prędkość maksymalna 170 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 1,50-2,75 tys. obr./min) 220 Nm spalanie: w cyklu miejskim 5,3 l/100 km w cyklu pozamiejskim 3,5 l/100 km

Silnik diesla

Silnik rzędowy, DOHC, czterocylindrowy, doładowany, dostępny z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub 6-biegowym automatem. Napęd na przednie koła.

1,6 l moc 110 KM poj. 1598 ccm przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 12,7 s z automatem 12,3 s prędkość maksymalna: 182 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 1,90-2,75 tys. obr./min) 260 Nm spalanie: w cyklu miejskim: 4,7 l/100 km z automatem 7,2 l/100 km w cyklu pozamiejskim: 3,6 l/100 km z automatem 4,5 l/100 km

Silnik rzędowy, DOHC, czterocylindrowy, doładowany, dostępny z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub 6-biegowym automatem. Napęd na przednie koła.

1,6 l moc 128 KM poj. 1598 ccm przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10,9 s z automatem 11,7 s prędkość maksymalna: 197 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 1,90-2,75 tys. obr./min) 260 Nm spalanie: w cyklu miejskim: 4,9 l/100 km z automatem 7,2 l/100 km w cyklu pozamiejskim: 3,7 l/100 km z automatem 4,5 l/100 km

Czy wiesz, że…

Nową kię cee’d możesz zamówić z pakietem Eco. Podobnie jak inne samochody marki Kia w Europie nowy cee’d jest oferowany z rozwiązaniami submarki EcoDynamics, firmującej technologie obniżające zużycie paliwa i emisję spalin. W przypadku cee’d rozwiązania te to: system Start/Stop, ogumienie o niskich oporach toczenia i systemem zarządzania wydajnością alternatora (AMS). Bycie eko kosztuje (w przypadku nowego modelu cee’ d 1500 zł). W zamian spalanie niższe o około 0,3-0,5 l na 100 km i niższa emisja CO2

Pojemność bagażnika

Bagażnik mieści

380 l

To o 40 l więcej niż mieścił cee’d poprzedniej generacji.

Wyposażenie

S – sześć poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy (ESC), ABS, HAC (system wspomagający pokonywanie podjazdu), VSM (system podpowiedzi ruchu kierownicy), centralny zamek, radio z CD/MP3, wejście USB, AUX i iPod oraz sterowanie w kierownicy, podłokietnik, elektrycznie sterowane lusterka i przednie szyby, kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach, regulacja wysokości fotela kierowcy. Brakuje klimatyzacji, ale za to ceny apetyczne. Od 49 990 zł za wersję z benzynowym silnikiem 1,4 o mocy 100 KM. Wersja „S” nie jest dostępna z benzynowym silnikiem 1,6 l i najmocniejszym 128-konnym dieslem.

M – wersja wymagająca dopłaty 6500 zł do opcji „S”, zatem ceny auta z tym wyposażeniem zaczynają się od 56 490 zł. W zamian dodatkowo: klimatyzacja manualna, chłodzony schowek, zdalne sterowanie centralnym zamkiem (składany kluczyk), autoalarm, bluetooth z zestawem głośnomówiącym, podgrzewane lusterka boczne, lampy przeciwmgłowe i zestaw dla palących.

L – kolejny poziom, kolejna dopłata. Tym razem 7500 zł (do wersji „M”). W zamian dodatkowo: światła LED do jazdy dziennej, reflektory z doświetlaniem zakrętów, tylne lampy LED-owe, czujnik zmierzchu. W miejsce manualnej klimatyzacji pojawia się automatyczna i to dwustrefowa. Jest też trzystopniowe wspomaganie kierownicy (z możliwością regulacji), elektrycznie składane lusterka boczne i podświetlane klamki zewnętrzne. Do tego tempomat z ogranicznikiem prędkości, elektryczna regulacja podparcia kręgosłupa (odcinka lędźwiowego) w fotelach przednich. Pojawiają się skórzane wykończenia elementów wnętrza, kilka chromowanych wstawek i tzw. sortownik pod podłogą bagażnika. Najtańszy cee’d z „L” na pokładzie kosztuje 63 990 zł.

XL – wersja dla rozpieszczonych i majętnych. Droższa o kolejne 11 000 zł (ceny auta od 74 990 zł). W zamian do i tak bogatego zestawu „L” dołączą: adaptacyjne reflektory ksenonowe, czujniki parkowania (z tyłu), podgrzewane przednie fotele i kierownica, elektryczny hamulec postojowy, piękne zegary Supervision, 16-calowe aluminiowe felgi (w pozostałych wersjach auto spoczywa na stalowych piętnastkach lub szestnastkach) i bezkluczykowy dostęp.

Warto kupić, bo…

Ma 7 lat gwarancji (lub 150 tys. km) i tym razem jej warunki są jasno sprecyzowane. Europejskie studio projektowe Kia stanęło na wysokości zadania. I choć to rzecz gustu, nowy cee’d może się podobać. Cee’d w najnowszej odsłonie to milowy skok technologiczny i jednocześnie bardzo rozsądne ceny.

Trzeba pamiętać, że…

Cee’d ma niewiele wspólnego z podejrzanymi jakościowo „Koreańczykami” sprzed kilkunastu lat. Jednak zła opinia się za nim ciągnie. To może mieć wpływ na ceny odsprzedaży. Niewykluczone, że na nowego cee’da trzeba będzie poczekać – jeśli zainteresowanie będzie takie jak w przypadku modelu Sportage, to na najbardziej popularne wersje nawet kilka miesięcy.

Tylne zawieszenie nowego cee’da to rozwiązanie typu Multi-link. Stosunkowo awaryjne. A jest objęte gwarancją tylko do 40 tys. km.

Do twojej floty wybraliśmy…

Kię cee’d 5D z silnikiem diesla o pojemności 1,6 l i mocy 110 KM z manualną skrzynią biegów i wyposażeniem „M” za 66 490 zł.

  • Środkowy – co do mocy – diesel wydaje się optymalny. Na taki właśnie stawiamy.
  • Nie proponujemy skrzyni automatycznej, bo „zamula”, no i wymaga dopłaty (w naszym przypadku 4 tys. zł). Dwusprzęgłowa przekładania DCT nie występuje w połączeniu z motorem wysokoprężnym – zatem pozostaje nam „manual”.
  • Kia dość zmyślnie opracowała pakiety wyposażenia. O ile najtańszym „S” nie ma się co interesować, o tyle „M” zawiera wszelkie dobra, które czynią podróż przyjemniejszą. Stawiamy na „M”.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 66 490 zł.

Na kredyt: miesięczna rata 1308,91 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy. Kredyt Automoto + Pakiet MultiBezpieczny w MultiBanku. Kwota kredytu – 53 192 zł. Roczne oprocentowanie rzeczywiste – 8,75 proc., prowizja jednorazowa – 3 proc. Ubezpieczenie – 0,1 proc. Zabezpieczeniem kredytu jest przewłaszczenie 49 proc. wartości samochodu na bank (lub sądowy zastaw rejestrowy) i cesja praw z polisy AC. Symulację – jako najkorzystniejszą na 18.04.2012 r. – przygotowali eksperci portalu Autoa.pl.

W leasingu: miesięczna rata 1290,00 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 10,0 proc. Symulację przygotował Masterlease*.

Wynajem (leasing z serwisem): miesięczna rata 1040,00 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 38 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

Podobne u konkurencji*

1. Ford Focus 1,6 TDCi 95 KM Trend 73 700 zł2. Toyota Auris D-4D 90 KM Terra 68 500 zł3. VW Golf 1,6 TDI 90 KM Trendline Optimum 70 150 zł4. Hyundai i30 1,6 CRDi115 KM Classic Plus 67 400 zł5. Citroen C4 1,6 HDi110 KM Attraction 69 900 zł

*Auta o zbliżonych osiągach, podobnym lub ubożyszym wyposażeniu oraz takiej samej wersji nadwozia. Ceny brutto bez uwzględniania promocji i rabatów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu