Auto do floty: Więcej niż kompakt

opublikowano: 02-08-2012, 12:02

Honda wie, jak budować kompakty. Kilka miesięcy temu pokazała dziewiątą generację modelu Civic. Dziś proponujemy, co prawda, nowego Civika, ale z plecakiem. To takie rozwiązanie dla rozdartych między segmentem C i D. Auto do floty: Honda Civic 4D

Silnik benzynowy

Zobacz więcej

Honda Civic 4D (fot. Honda)

1,8 i-VTEC. Czterocylindrowy, rzędowy, wolnossący, 16-zaworowy. Dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 5-biegową przekładnią automatyczną. Napęd na przednią oś.

poj. 1798 ccm moc 142 KM

Wyposażenie

S. Przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne. ABS, układ wspomagania siły hamowania, elektroniczny rozdział siły hamowania oraz system kontroli stabilności jazdy i system wspomagania ruszania na wzniesieniu. Isofix, immobiliser i zdalnie sterowany centralny zamek. Są też dwa centralne podłokietniki (z przodu i z tyłu) oraz dzielona i składana tylna kanapa (60/40). Fotel kierowcy ma manualną regulację wysokości. W oparciu fotela pasażera – kieszeń. Jest manualna klimatyzacja i wielofunkcyjny wyświetlacz i-MID. Jeśli auto jest wyposażone w manualną przekładnię, to standardowo ma także wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegu. Przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie, podgrzewane. Elektrycznie sterowane lusterka boczne. Auto jest oczywiście wyposażone we wspomaganie układu kierowniczego (elektryczne) i regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy. Jest również skromne radio z CD i MP3 oraz czterema głośnikami, zintegrowaną z przednią szybą anteną oraz sterowaniem z kierownicy. Są światła do jazdy dziennej. Oszczędzono na lakierze – nie ma go na bocznych lusterkach i na klamkach – straszą czarnym plastikiem. Czterodrzwiowy Civic w tej wersji spoczywa na 15-calowych kołach (obręcze stalowe, opony 195/65). Civic 4D w wersji S kosztuje 69 900 zł (z automatyczną skrzynią biegów o 4000 zł więcej).

Comfort. Poziom „wyższy” o 5000 zł. Tyle trzeba dopłacić do wersji „S”, by auto zostało doposażone w system alarmowy ze zdalnym sterowaniem, podgrzewane przednie fotele, czujnik deszczu i automatyczne światła z czujnikiem zmroku. Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych – podświetlane. Podświetlany również schowek po stronie pasażera. Kieszeń już nie tylko w oparciu fotela pasażera, ale także w należącym do kierowcy. Radio wzbogacone o złącze USB, a lusterka i klamki o… lakier. Są światła przeciwmgłowe, a zamiast 15-calowych są 16-calowe aluminiowe felgi (opony 205/55). Ceny od 74 900 zł.

Executive. Ceny od 79 900 zł. W zamian wyposażenie z pakietu Comfort wzbogacone o ksenonowe reflektory ze spryskiwaczami, skórzaną kierownicę, tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz (jeśli auto ma automatyczną skrzynię biegów) manetki zmiany przełożenia przy kierownicy. Jest też kamera cofania i tylne czujniki parkowania. System audio wzbogacony o dwa głośniki wysokotonowe. Zewnętrzne klamki chromowane.

Czy wiesz, że…

Pod koniec 2012 r. pod maskę Hondy Civic trafi zupełnie nowa jednostka napędowa. Będzie to czterocylindrowy, doładowany diesel o pojemności 1,6 l, mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm (osiąganym przy 2000 obr./min). Honda chwali się, że to najlżejszy diesel o tej pojemności na świecie, a ponadto ma emitować poniżej 100 g CO2/km.

Miejsce

Bagażnik czterodrzwiowego Civica ma pojemność

440 litrów.

Do twojej floty wybraliśmy…

Hondę Civic 4D 1,8 i-VTEC Comfort z manualną skrzynią biegów za 74 900 zł.

Honda to auto dla koneserów. Jest nieco droższa (u konkurencji z pewnością znajdzie się coś tańszego) i z ograniczonym wyborem silników. Ale ma coś, za co inni daliby się pokroić – renomę. Jeśli chodzi o silnik, wyboru nie mieliśmy. Jeśli chodzi o skrzynię biegów, wybór był. Postawiliśmy na przekładnię manualną. Powód jest jeden: 140 KM to dużo na papierze, w Civiku już nie. Jeśli napęd na koła jest przekazywany przez manualną przekładnię, niedobór mocy tak bardzo nie przeszkadza. A z automatem auto staje się ociężałe. Nie proponujemy podstawowego pakietu wyposażenia. Ten wyższy (Comfort) wymaga, co prawda, dopłaty 5000 zł, ale sprawia, że w aucie segmentu C można poczuć się „poważniej”. Nominalnie Civic rzeczywiście jest drogi. Jeśli jednak dokładnie przestudiować cenniki i wyposażenie różnych aut, to okaże się, że różnica (na niekorzyść Hondy) nie jest tak ogromna.

Jak kupić, jak zapłacić?

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

Za gotówkę: 74 900 zł.

Na kredyt: miesięczna rata 1474,33 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy. Kredyt samochodowy w banku BNP Paribas. Kwota kredytu – 59 920 zł. Roczne oprocentowanie rzeczywiste – 8,74 proc., prowizja jednorazowa – 1 proc. Nie ma obowiązku wykupienia ubezpieczenia. Zabezpieczeniem kredytu jest przewłaszczenie 49 proc. wartości samochodu na bank (lub sądowy zastaw rejestrowy) i cesja praw z polisy AC. Symulację – jako najkorzystniejszą na 1.08.2012 r. – przygotowali eksperci portalu Autoa.pl. W leasingu: miesięczna rata 1560 zł.

10 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 14 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem): miesięczna rata 1248 zł.

10 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 43 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

Podobne u konkurencji*

Renault Fluence 2.0 140 KM Privilege 70 900 zł Toyota Corolla 1,6 Valvematic 132 KM Premium 70 900 zł Ford Focus sedan 1,6 Duratec 125 KM trend 70 200 zł *auta z tego samego segmentu, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów).

Warto kupić, bo…

Pakiety wyposażenia są bogate. Aktualnie Civika można kupić z atrakcyjnym rabatem (nawet 6,5 tys. zł). To nowy model, dużo bardziej komfortowy od poprzednika.

Trzeba pamiętać, że…

Honda nie króluje we flotach m.in. dlatego, że ma skąpą sieć serwisów. Civic sedan jest mało konkurencyjny cenowo. Civic sedan jest na razie dostępny z jednym silnikiem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu