Auto gwiazd i dyktatorów mody i polityki

Mercedes kłania się najbogatszym klientom i podsuwa im limuzynę, wokół której powstało wiele legend

Koneserzy luksusu otrzymali w ostatnich dniach kilka dobrych wieści. Rolls-Royce potwierdził, że tworzy SUV-a, który poradzi sobie w każdym terenie, Bentley pokazał odświeżone modele, a Aston Martin zapowiedział debiut samochodu o nazwie vulcan z ogromną liczbą koni. Wisienką na torcie jest powrót słynnego pullmana.

TYLKO DLA WYBRAŃCÓW:
Wyświetl galerię [1/2]

TYLKO DLA WYBRAŃCÓW:

Klasyczny Mercedes-Benz 600 oferowany był w dwóch podstawowych wersjach nadwozia — krótszej i dłuższej zwanej pullman. W ciągu 18 lat produkcji zakończonej w 1981 r. Niemcy sprzedali zaledwie kilkaset długich limuzyn, ale auto obrosło wieloma legendami, głównie z powodu znanych pasażerów. [FOT. ARC]

„Nie jesteś pewny swoich umiejętności parkowania równoległego? To nie jest auto dla ciebie” — napisał o nowej limuzynie „Top Gear”. Popularny serwis motoryzacyjny odniósł się oczywiście do rozmiarów mercedesa-maybacha pullman. Auto jest przedłużoną wersją luksusowej klasy S i ma 6,5 m długości. Jednak jego właściciel raczej nie musi martwić się o swoje umiejętności, bo zwykle ma szofera.

Mercedes-Benz na razie pokazał tylko zdjęcia superlimuzyny,która zadebiutuje podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Kierowcę od pasażerów oddziela kurtyna, a skórzane wnętrze pomieści cztery osoby — fotele pasażerów zwrócone są do siebie. Limuzynę napędza silnik V12 o pojemności sześciu litrów i mocy 530 KM.

Pierwszy mercedes-benz 600 pullman został zaprezentowany w 1963 r. Auto było cenione przez polityków i ówczesne gwiazdy. Na liście jego właścicieli były takie postaci, jak projektantka mody Coco Chanel, założyciel magazynu „Playboy” Hugh Hefner, piosenkarz Elvis Presley i aktorka Elizabeth Taylor.

Na tylnych siedzeniach pullmana zasiadali także m.in. Idi Amin, prezydent Ugandy, Nicolae Ceaucescu — Rumunii, Josip Broz Tito — Jugosławii, i Pol Pot, kambodżański przywódca Czerwonych Khmerów, czyli dyktatorzy z niechlubną historią życia. Nowy pullman otwiera kolejną część strategii walki na rynku luksusowych aut. Milionerów i miliarderów z roku na rok przybywa, więc producenci walczą o ich kieszenie.

Luksusowa limuzyna będzie rywalizowała o portfele bogaczy z autami marki Rolls-Royce, kontrolowanej przez BMW, czy należącej do Volkswagena marki Bentley.

Ceny nowego niemieckiego cacka mają zaczynać się od około 570 tys. USD, czyli w przeliczeniu na naszą walutę ponad 2 mln zł. Wersja opancerzona ma kosztować nawet 1 mln USD. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku 2016 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Auto gwiazd i dyktatorów mody i polityki