Aviva rekrutuje przez chatbota

Anna Bełcik
25-09-2018, 22:00

Emplobot, automatyczny system pozyskiwania i wstępnej selekcji potencjalnych pracowników, trafił do branży ubezpieczeń.

„20 września. 263 dzień roku. Słońce wschodzi o 06:16, a zachodzi o 18:41. Imieniny obchodzą: Barbara, Renata, Filip i Franciszek. A co u nas? Do zespołu rekrutacji dołączył ktoś nowy! Od dziś naszą rekrutację wspiera Emplobot” — taki wpis pojawił się niedawno na społecznościowym koncie Aviva Kariera. Ubezpieczyciel zdecydował się zautomatyzować pierwszy etap procesu rekrutacyjnego — zbieranie i selekcja CV.

INNOWACJE NA POMOC:
Zobacz więcej

INNOWACJE NA POMOC:

Zdaniem Krzysztofa Sobczaka, współtwórcy i prezesa Emplocity, coraz częściej to pracownicy decydują, na jakich warunkach chcą pracować, zmienia się też styl komunikowania. Rekruterzy muszą więc zmienić model pracy, aby dotrzeć do największych talentów przed konkurencją. Fot. ARC

Emplobot, narzędzie opracowane przez technologiczną firmę Emplocity, działa za pośrednictwem facebookowego Messengera. Jest chatbotem, który od potencjalnego pracownika pozyskuje dane osobowe oraz informacje dotyczące wykształcenia, doświadczenia, oczekiwań związanych z rozwojem zawodowym czy wysokością wynagrodzenia itp. Na tej podstawie tworzony jest profil kandydata. Jeśli pracodawca zdecyduje się na dalsze rozmowy z daną osobą, kontaktuje się z nią również za pośrednictwem systemu. Pozostała część procesu rekrutacyjnego przebiega już w konwencjonalnej formule.

Narzędzie — jak zaznaczają jego twórcy — optymalizuje pracę rekruterów i redukuje koszty procesu naboru pracowników. Emplobot jest aktywny cały czas i może prowadzić rozmowy z wieloma osobami jednocześnie. Konwersacja z nim przebiega w dość prosty i schematyczny sposób, ale to już wystarcza, by zebrać od kandydatów informacje. System funkcjonuje ponadto w zgodzie z zapisami RODO.

— Posiadanie Emplobota „na pokładzie” wzmocni nasz zespół rekrutacji, ułatwiając i przyśpieszając preselekcję. Przede wszystkim ułatwi życie naszym kandydatom, umożliwiając im udział we wstępnym wywiadzie online niezależnie od dnia, godziny czy miejsca, w którym aktualnie przebywają— zaznacza Monika Kulińska, dyrektor personalna w Avivie. Narzędzie nie jest może najlepszą formą wyszukiwania kadry zarządzającej, bardziej natomiast przydatne może się okazać przy rozpoczynaniu rozmowy np. z potencjalnymi pracownikami call center i działów często prowadzących proces rekrutacji.

Na zainstalowanie narzędzie zdecydował się już Budimex i niedawno również Grupa Santander. W spółce budowlanej w pierwszych trzech miesiącach chatbot przeprowadził ponad tysiąc rozmów, wyłonił 630 kandydatów i umówił na rozmowy ponad 100 potencjalnych pracowników. Budimex w sierpniu pochwalił się ponadto, że jego chatbot znalazł się w finale konkursu Digital Communication Awards w Berlinie (rozstrzygnięcie nastąpi 28 września 2018 r.).

— W ostatnich kilku miesiącach zauważyliśmy znaczący wzrost zainteresowania Emplobotem. Niezmiernie nas cieszy, że polskie firmy są otwarte na nowe technologie rekrutacyjne — mówi Krzysztof Sobczak, prezes Emplocity.

Firma będzie pracować nad kolejną, autonomiczną wersją chatbota, bazującą na bardziej zaawansowanych systemach sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Na ten cel pozyskała niecałe 4 mln zł dofinansowania (szacowana wartość projektu wynosi blisko 5,2 mln zł). © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Aviva rekrutuje przez chatbota