Do awarii doszło niespełna dwa miesiące po tym, jak wadliwa aktualizacja oprogramowania dostarczona przez firmę CrowdStrike, zajmującą się cyberbezpieczeństwem, dotknęła około 8,5 miliona urządzeń z systemem Windows, powodując zakłócenia w działalności wielu branż, od linii lotniczych i banków po sektor opieki zdrowotnej.
„Badamy problem, który może uniemożliwiać użytkownikom dostęp do niektórych usług Microsoft 365” – poinformowała firma Microsoft w poście na platformie X. Spółka nie odpowiedziała od razu na pytania o przyczyny awarii ani o to, kiedy usługi zostaną przywrócone. Jednocześnie platforma chmurowa Azure poinformowała na X, że sprawdza zgłoszenia od klientów dotyczące problemów z łączeniem się z usługami Microsoft za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnej AT&T.
Serwis Downdetector, który monitoruje awarie na podstawie zgłoszeń użytkowników i raportów z różnych źródeł, odnotował niemal 23 tys. zgłoszeń problemów z Microsoft 365. Dodatkowo ponad 4 tys. użytkowników zgłosiło trudności z działaniem Microsoft Teams.