AXA zawitała w bankach spółdzielczych

opublikowano: 21-05-2019, 22:00

Ubezpieczyciel przetestuje rozwiązanie Asseco Poland. Wspólnymi siłami firmy próbują tchnąć nowego ducha w bancassurance.

AXA, ubezpieczyciel specjalizujący się w ubezpieczeniach majątkowych i życiowych, nawiązał współpracę z bankami spółdzielczymi. Właśnie rusza ze sprzedażą polis do kredytów gotówkowych, na życie, wypadkowych oraz fachowej pomocy medycznej i domowej w trzech placówkach — bankach spółdzielczych w Lubaczowie, Namysłowie i Płońsku. Niebawem dołączy 10 kolejnych i nowe produkty — komunikacyjne, mieszkaniowe i podróżne.

AXA przeciera szlaki

Obecnie w Polsce działa 548 banków spółdzielczych. Sprzedaż ubezpieczeń w okienkach kasowych banków spółdzielczych nie jest nowością. Pracownicy niewielkich placówek zlokalizowanych w całym kraju już to robią — współpracują z Concordią, PZU, Wartą, Generali, Allianzem, TUW TUW-em, InterRiskiem i Compensą. Korzystają oni jednak z wielu różnych systemów sprzedażowych dostarczanych przez ubezpieczycieli, co jest uciążliwe i czasochłonne.

Dlatego Asseco, firma informatyczna, z którą banki spółdzielcze współpracują od lat, stworzyła nowy, zintegrowany system — CUI.Ubezpieczenia. Platformę połączono również z bankowością internetową, dzięki temu klienci banków spółdzielczych mogą kupić polisę samodzielnie, logując się na swoje konto. AXA jest pierwszym zakładem, który wspólnie z Asseco i bankami spółdzielczymi przetestuje CUI. Ubezpieczenia. Ubezpieczyciel postrzega bankowość spółdzielczą jako perspektywiczny kanał dotarcia do klienta. Celów sprzedażowych nie ujawnia.

— Partnerstwo otwiera nam drzwi do innych banków spółdzielczych.Liczy się dla nas przede wszystkim potencjał długofalowej współpracy i każdy kontrakt będziemy analizować indywidualnie — mówi Marcin Wąsikowski, dyrektor zarządzający sprzedażą bancassurance i affinity w AXA.

Potrzebny nowy impuls

Asseco i banki spółdzielcze są trakcie negocjacji warunków współpracy z kolejnymi zakładami ubezpieczeniowymi. Wierzą, że wspólnymi siłami obudzą potencjał, jaki drzemie w kanale bancassurance, a który niemal z roku na rok się kurczy. W 2018 r. suma składek ubezpieczeniowych pozyskanych tą drogą wyniosła 7,6 mld zł.

Jest to o 25 proc. mniej niż rok wcześniej. Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że w ubiegłym roku cały rynek ubezpieczeń, mierzony sumą zebranych składek, wart był 62,2 mld zł. Z opracowania prof. Jerzego Piotra Gwizdały z Uniwersytetu Gdańskiego „Perspektywy funkcjonowania koncepcji bancassurance w Polsce” wynika, że złote czasy tego kanału sprzedaży są już za nami. Relacje bankowo-ubezpieczeniowe zaczęły kwitnąć w 2007 r., a szczytowy moment przypadł na 2012 r. Wówczas bancassurance odpowiadał za 38,9 proc. sumy zebranych składek ubezpieczeniowych i był najbardziej dochodowym kanałem dystrybucji. Ostatnie lata to okres śrubowania przepisów i spadku jego rentowności bancassurance.

Więcej niespodzianek

— Docelowo na naszej platformie [CUI.Ubezpieczenia — red.] znajdą się również produkty i usługi niefinansowe. Podniesie to na pewno konkurencyjność banków spółdzielczych na rynku finansowym — mówi Kamil Parzuchowski, menedżer odpowiedzialny za rozwój rynku w Asseco Poland. Spółki nie ujawniają szczegółów dotyczących sprzedaży produktów niefinansowych.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane