Badania? Tak, ale użyteczne dla szkoły

DCZ
27-04-2011, 11:05

Rekrutujący dla firm w USA przywiązują coraz większą wagę do badań naukowych prowadzonych w kończonych przez kandydatów szkołach biznesu.

Od ponad 40 lat badania akademickie pełnią ważną rolę w działalności i rozwoju światowych szkół biznesu. Ale od około dziesięciu lat wiele osób w Stanach Zjednoczonych podważa użyteczność tej praktyki. Zdaniem krytyków badania akademickie odwracają uwagę profesorów od ich głównej misji, jaką jest nauczanie, i nie mają większego wpływu na praktyki stosowane przez menedżerów wysokiego szczebla – napisali Peter Golder, profesor marketingu w Tuck School of Business, i Debanjan Mitra z Uniwersytetu Floryd w artykule „Badania akademickie: pomagają czy szkodzą programom MBA?”, który ukazał się w amerykańskim piśmie „Journal of Marketing”.

Przez 18 lat obaj naukowcy badali związek między badaniami akademickimi prowadzonymi przez profesorów wykładających na MBA, poziomem studentów przyjmowanych na MBA (mierzonym przy pomocy specjalnych testów i wysokości ich wynagrodzenia), poziomem kadry nauczającej na MBA oraz miejscem 57 amerykańskich programów MBA w rankingach. Rezultaty tej analizy pokazują, że badania akademickie mają wpływ, zarówno w krótkiej, jak i w długiej perspektywie, na polepszanie wizerunku szkół biznesu w oczach profesorów, kandydatów na studia i osób zajmujących się rekrutacją dla firm. Trzy dodatkowe nowe publikacje rocznie mogą się przyczynić do podniesienia pozycji szkoły w rankingach o jeden szczebel i zwiększyć roczne zarobki absolwentów po jej ukończeniu średnio o 750 dolarów.

Zdaniem Petera Goldera zadziwiające jest, że osoby zajmujące się rekrutacją dla firm przywiązują coraz większą wagę do badań naukowych prowadzonych w szkołach biznesu. Można to jednak dość łatwo wytłumaczyć. Otóż rankingi MBA w „Business Week” czy „Financial Times” mają wśród kryteriów oceny także badania naukowe. Peter Golder przyznaje, że badania naukowe są ważne, ale uważa, że muszą wykroczyć poza krąg akademicki, by były w pełni użyteczne dla szkoły.

- Badania służą studentom, bo pomagają ulepszyć program zajęć, co z kolei wpływa na podniesienie wysokości zarobków absolwentów i renomy szkoły w oczach szerokiej publiki – konkluduje Peter Golder.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Badania? Tak, ale użyteczne dla szkoły