BAIC chce sprzedawać tyle ile Seat

Marcin BołtrykMarcin Bołtryk
opublikowano: 2025-02-03 20:00

BAIC zakończył rok na pozycji wicelidera wśród chińskich producentów aut obecnych na polskim rynku. W 2025 r. chce znacząco zwielokrotnić wynik sprzedaży i przegonić bardziej rozpoznawalne marki.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • ile aut w ciągu 2024 r. sprzedał w Polsce BAIC
  • jakie ma plany sprzedażowe ma na 2025 r.
  • jak radzą sobie inne obecne w Polsce chińskie marki
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Spółka BAIC Auto Polska, dystrybutor chińskiej marki BAIC, pochwaliła się wynikami sprzedaży swoich aut w 2024 r. Wydała klientom 1731 samochodów, podczas gdy rok wcześniej zaledwie sześć, ale głównie dlatego, że oficjalnie BAIC zadebiutował na naszym rynku w grudniu 2023 r.

Niewiele ponad 1,7 tys. sprzedanych aut to nie jest imponujący wynik, ale to wciąż więcej, niż udało się w minionym roku zarejestrować znacznie bardziej znanym w naszym kraju markom takim jak Subaru (1076) czy Alfa Romeo (1523). BAIC został też w minionym roku drugą co do popularności w Polsce chińską marką. Więcej —6763 aut — zarejestrował tylko MG.

Najbardziej popularnym modelem BAIC w naszym kraju był spalinowy SUV, model BAIC 5, który trafił do blisko 1 tys. użytkowników. Jak zapowiadają przedstawiciele spółki BAIC Auto Polska, 2025 r. będzie dla marki przełomowy. Głównie ze względu na rozwój oferty finansowania aut, włączając w to usługę BAIC leasing. Nie zabraknie też nowości modelowych. W II kw. do polskich salonów trafi BAIC BJ60 — flagowy samochód terenowy marki o długości ponad 5 metrów zbudowany na klasycznej ramie. Ma kosztować od 259,9 tys zł. Kolejna nowość — model BAIC BJ30e — SUV o długości 4,7 metra zostanie publicznie zaprezentowany podczas kwietniowych targów Poznań Motorshow.

— Konkurencyjna oferta cenowa, bogate wyposażenie w standardzie oraz sieć 25 autoryzowanych dilerów w całym kraju pozwalają przybliżać markę BAIC polskim klientom. Wprowadzenie gamy samochodów terenowych BJ pozwoli nam w 2025 r. jeszcze bardziej rozwinąć skrzydła. Jestem przekonany, że wynik 5 tys. sprzedanych samochodów w tym roku jest pewny — mówi Tomasz Różański, szef marki BAIC w Polsce.

Oznacza to osiągnięcie poziomu Seata czy Hondy.

W 2024 r. chińskie marki sprzedały w Polsce łącznie 10 691 nowych samochodów osobowych. Oznacza to, że należało do nich 1,9 proc. rynku. Liczba mało imponująca, ale warto zaznaczyć, że między styczniem a grudniem 2023 r. Chińczycy sprzedali w Polsce zaledwie 163 auta.

W minionym roku segment chińskich producentów należał w Polsce do marki MG — 6763 rejestracje, drugie miejsce należało do BAIC — 1731, a na kolejnych uplasowały się: Omoda — 1106, Jaecoo — 506 i BYD — 411.