Baidu z Geely też chcą produkować elektryczne auta

Tadeusz Stasiuk, BBC
opublikowano: 11-01-2021, 07:30

Rośnie grono firm, które zamierzają iść śladem Tesli i swoją przyszłość wiążą z rynkiem samochodów elektrycznych. O zawiązaniu współpracy w celu stworzenia własnego elektrycznego auta właśnie poinformowały dwa chińskie przedsiębiorstwa, Baidu i Geely.

Chris Ratcliffe

Ostatnimi czasy bardzo popularne zrobiły się mariaże firm z sektorów IT, elektroniki i motoryzacji. Najnowszym przykładem takich powiązań są firmy Baidu, koncern stojący za najpopularniejszą chińską wyszukiwarką internetową oraz Geely, tamtejszy producent samochodów. Według komunikatu przesłanego przez oba podmioty w ramach wspólnego projektu Baidu, zapewnić ma „inteligentne możliwości jazdy”, a Geely, którego siedziba znajduje sie. w Hongkongu zaoferuje doświadczenie w projektowaniu i produkcji.

Podczas gdy Baidu stanowi poważną konkurencję dla amerykańskiego Google, Geely jest nie tylko jednym z największych chińskich koncernów motoryzacyjnych, ale także właścicielem Volvo i udziałów w Daimler, niemieckim koncernie w którego portfolio jest m.in. marka Mercedes-Benz.

Tymczasem w zeszłym tygodniu rynek spekulował o współpracy giganta technologicznego Apple z południowokoreańskim producentem samochodów Hyundai. Wcześniej z kolei chiński gigant handlu elektronicznego Alibaba utworzył joint venture z EV z konkurentem Geely.

Szacunki Międzynarodowej Agencji Energetycznej wskazują, że w 2019 r. po drogach na całym świecie jeździło 7,2 mln samochodów elektrycznych, z czego 47 proc. w Chinach. Z kolei S&P; Platts prognozuje, że do 2025 r. nowe pojazdy energetyczne będą stanowić 20 proc. całkowitej sprzedaży nowych samochodów w Chinach.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane