Balon z konfetti wprost do rąk własnych

Magdalena Mastykarz
opublikowano: 12-03-2014, 00:00

Pomysł na biznes: Pęk balonów zamiast bukietu kwiatów? Poczta Balonowa wysyła takie spersonalizowane przesyłki w każde miejsce w Polsce

Bukiet kwiatów już od lat można wysłać specjalną pocztą. Nawet małe kwiaciarnie mają w ofercie możliwość dostarczenia bukietów pod wskazany adres. Karolina Lewicka, właścicielka Poczty Balonowej, wpadła jednak na pomysł, żeby pocztą wysyłać nie kwiaty, ale... balony.

DOBRY
 POCZĄTEK,
 ŚMIAŁE PLANY:
 Chociaż Balonowa
 Poczta jest
 dopiero w fazie
 wprowadzania
 produktu na rynek,
 z jej oferty zdążyły
 już skorzystać m.in.
 duże kolorowe
 magazyny.
 W najbliższym
 czasie Karolina
 Lewicka planuje
 współpracę
 z blogerami
 lifestylowymi
 i parentingowymi,
 a w przyszłości
 chciałaby również
 założyć własny blog
 o dekoracjach.
 [FOT. TP]
DOBRY POCZĄTEK, ŚMIAŁE PLANY: Chociaż Balonowa Poczta jest dopiero w fazie wprowadzania produktu na rynek, z jej oferty zdążyły już skorzystać m.in. duże kolorowe magazyny. W najbliższym czasie Karolina Lewicka planuje współpracę z blogerami lifestylowymi i parentingowymi, a w przyszłości chciałaby również założyć własny blog o dekoracjach. [FOT. TP]
None
None

Bez dotacji też można

Od zawsze lubiła rękodzieło, własnoręcznie wykonane dekoracje, a także upominki — kolorowe balony, które przygotowywała dla znajomych. Obdarowani zamawiali kolejne balony i z czasem Karolina Lewicka miała coraz więcej zleceń, które jednak nadal traktowała wyłącznie jako hobby.

— Gdy pewnego razu w centrum handlowym podeszła do mnie dziewczynka, niepotrafiąca mówić w języku polskim, i próbowała wcisnąć mi do ręki 10 zł za balonik, który właśnie niosłam dla przyjaciółki, pomyślałam, że mogłabym się tym zająć na poważnie — wspomina Karolina Lewicka.

Latem 2013 r. ruszyła z Pocztą Balonową.

Koncepcja polega na tym, że w dowolnym miejscu w Polsce klient otrzymuje pocztą pudełko, z którego po otwarciu wylatują wypełnione helem oraz konfetti kolorowe balony z ręczną dekoracją i spersonalizowaną wiadomością od nadawcy. Wydawać by się mogło, że koszty firmy sprowadzają się zatem do kupna balonów i opłaty za ich przesyłkę. Nic bardziej mylnego.

Aby ruszyć z działalnością profesjonalnie, trzeba było zainwestować w wyposażenie lokalu, sprzęt i promocję. Lewicka potrzebowała m.in.: gilotyn, sprzętu drukującego, butli z helem, a także zapasu balonów i artykułów papierniczych oraz pasmanteryjnych. Gdy doliczyła do tego koszty promocji, tj. stworzenie strony i sklepu internetowego oraz profesjonalną sesję zdjęciową, kwota zbliżyła się do 40 tys. zł.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Starała się o dofinansowanie „Czas na biznes VI” w ramach Priorytetu VI. Rynek pracy otwarty dla wszystkich, współfinansowanego ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

— Pomimo bardzo miłego przyjęcia projektu przez komisję zabrakło mi punktów i znalazłam się na 19. miejscu z ok. 200 osobami — opowiada Karolina Lewicka.

Dofinansowania nie dostała, ale firma ruszyła i tak.

Na prezent i na imprezę

Promocja w internecie zadziałała błyskawicznie, w czym najbardziej pomógł Facebook. Już w pierwszym tygodniu po założeniu fanpage’a Poczta Balonowa miała tysiąc fanów. Obecnie „lubiących” jest już ponad 6 tys. i z każdym miesiącem ich przybywa. Internetowy sukces przekłada się także na sprzedaż.

— Miesięcznie dostaję ok. 200 zapytań, z czego realizuję ok. 30–40 zamówień dla klientów indywidualnych i zamówienia dla agencji reklamowych, które są znacznie większe (od 10 do 65 balonów). Sprzedaż stale rośnie — mówi właścicielka Poczty Balonowej.

W ofercie są różne wzory balonów, których ceny plasują się w przedziale od 55 zł do 89 zł za sztukę.

Karolinę Lewicką wspierają siostra Justyna, która czuwa nad księgową i administracyjną stroną funkcjonowania firmy, oraz brat Cezary zajmujący się produkcją i wykonywaniem zamówień. Sama Karolina jest odpowiedzialna za sferę kreatywną i produkcyjną. Zajmuje się również logistyką i kontaktami z dostawcami oraz podwykonawcami, a także kontaktami z klientami. Balony są w całości ozdabiane ręcznie.

Balonowy biznes:
ile potrzeba na start
2000 zł — gilotyna do cięcia papieru
4000 zł — założenie sklepu internetowego z własnym CMS
3000 zł — profesjonalna sesja zdjęciowa
2000 zł — zapas papierów dekoracyjnych do produkcji łańcuchów
5000 zł — produkcja kartonów, w których wysyłane są balony
9000 zł — zapas balonów
10 000 zł — wyposażenie pracowni i ministudia fotograficznego
400 zł/miesiąc — wynajęcie powierzchni do przechowywania kartonów.

 

KONKURS
Milion na biznes
Bez wsparcia kapitałowego nawet najlepszy biznes może się nie udać. Dlatego spółka z sektora private capital VRP, redakcja dziennika gospodarczego „Puls Biznesu”, przy współpracy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Banku Gospodarstwa Krajowego organizują konkurs „Impuls do biznesu”. Zgłaszać można w nim zarówno innowacyjne produkty, usługi, technologie, procesy sprzedaży, modele działalności, sposoby dotarcia do klienta, jak również modele dystrybucji produktów czy usług. A zgłaszać się mogą mikrofirmy, małe i średnie przedsiębiorstwa, a także osoby, które mają ciekawy pomysł na biznes. Nagrodzone będą trzy projekty na łączną kwotę 2.000.000 zł. Laureaci zostaną również objęci wsparciem doradczym firmy VRP. Na wnioski czekamy do 7 kwietnia 2014 r. Więcej na www.impuls.pb.pl
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Mastykarz

Polecane