Bank zaczyna walkę z otyłością

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 10-09-2010, 07:05

W całej Polsce pojawiły się billboardy z  hasłem "To śmieci tuczą dzieci". A to dopiero początek…

Tego jeszcze w Polsce nie było. Duży bank zaangażował się w walkę z niezdrową żywnością, która w krajach zachodnich jest często nazywa "śmieciową" (junk food). Na ulicach miast pojawiły się billboardy przedstawiające otyłe dziecko nad talerzem pełnym tłustych i słodkich produktów, opatrzone wymownym hasłem: "To śmieci tuczą dzieci". Co ciekawe, za kampanią stoi powołana niedawno do życia Fundacja Banku Ochrony Środowiska (FBOŚ).

— Billboardy to tylko preludium zakrojonego na szeroką skalę programu mającego przeciwdziałać otyłości wśród polskich dzieci. Poza kampanią medialną, która obejmuje jeszcze m.in. serię programów telewizyjnych z udziałem znanych polityków, uruchomiliśmy stronę internetową z informacjami na temat zdrowego żywienia opracowanymi przez ekspertów z uczelni i instytutów naukowych — informuje Katarzyna Radzio, koordynator programu "Aktywnie po zdrowie" w Fundacji Banku Ochrony Środowiska.

To jednak nie wszystko.

— Od października chcemy wprowadzić do programu nauczania polskich szkół podstawowych elementy edukacji żywieniowej i promującej aktywność fizyczną, m.in. plansze z piramidą zdrowego żywienia. Rozesłaliśmy już zaproszenia do 14 tys. szkół podstawowych — informuje Katarzyna Radzio.

Więcej w piątkowym Pulsie Biznesu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane