Banki muszą chronić dane klientów

MK
09-05-2012, 00:00

Barometr „Pulsu Biznesu”

Aż 78 proc. klientów zmieniłoby bank w razie zagrożenia dla bezpieczeństwa ich danych osobowych, a dla prawie 70 proc. bezpieczeństwo informacji powierzanych instytucji finansowej jest istotnym czynnikiem przy jej wyborze — wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę BOSSG Data Security. Na bezpieczeństwo danych osobowych największą uwagę zwracają pracodawcy — aż 98 proc. z nich, wybierając bank, kładzie nacisk właśnie na ten czynnik. Wymagający są również studenci i osoby uczące się — 95 proc. zrezygnowałoby z banku, który nie gwarantuje bezpieczeństwa danych, a 84 proc. przy jego wyborze kierowałoby się bezpieczeństwem.

— Wyniki badań potwierdzają rosnącą świadomość społeczeństwa w dziedzinie bezpieczeństwa oferowanego im przez banki. Ochrona danych osobowych powinna więc być dla tych firm jednym z priorytetów działalności. Stawką jest zarówno utrzymanie obecnych klientów, jak i pozyskanie nowych — podkreśla Krzysztof Siekierski, wieloletni doradca klienta w Banku Zachodnim WBK, obecnie prezes EKTO Finance. Czy banki zdają sobie z tego sprawę?

— Zarówno coraz ostrzejsze przepisy prawne, jak i obawy, że klienci mogą przejść do konkurencji wymuszają stosowanie odpowiednich procedur i technologii. W rezultacie w ostatnich latach w sektorze bankowym dostrzegamy ogromny postęp w zakresie bezpieczeństwa IT — mówi dr Paweł Markowski, prezes BOSSG Data Security.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Banki muszą chronić dane klientów