Banki zmieniają swoje serwisy WWW

Kamil Kosiński
opublikowano: 05-08-2009, 00:00

Opcje i kredyty? Okazuje się, że nie tylko tym żyją banki w ostatnich miesiącach. Kilka zmieniło ostatnio internetowe wizytówki.

Opcje i kredyty? Okazuje się, że nie tylko tym żyją banki w ostatnich miesiącach. Kilka zmieniło ostatnio internetowe wizytówki.

Detaliczne części Volkswagen Bank Polska, Toyota Bank Polska, a także Euro Bank, Kredyt Bank, Bank Zachodni WBK i Bank Pekao. Co je łączy? Wszystkie dokonały w ostatnim półroczu, mniejszej lub większej, przebudowy swoich stron internetowych.

Według Sławomira Chincza, starszego menedżera w AMG.net, odpowiedzialnego za projekty portalowe dla sektora usług finansowych, w nowych realizacjach widać coraz lepsze zastosowanie takich technologii, jak Flash, Flex czy Ajax. Jednak Maciej Lipiec, dyrektor doświadczenia użytkownika w K2 Internet, twierdzi, że z tym bywa różnie.

— Serwis Kredyt Banku to najmniej udana z nowych stron. Zmiana flashowego elementu wyboru oferty na stronie głównej nie jest wcale zmianą na lepsze, a cały serwis wygląda archaicznie i jest mało użyteczny — zaznacza.

Zwraca przy tym uwagę na czysto technologiczną zmianę, jaka zaszła w witrynie Euro Banku, który zadebiutował w 2007 r. z serwisem wykonanym całkowicie w technologii Flash.

— Flash służy do budowania prezentacji multimedialnych. Używanie go do serwisów portalowych mija się z celem i stwarza liczne problemy, takie jak powolne działanie serwisu, utrudnienia w kopiowaniu tekstów i linków do stron oraz brak dostępności dla niepełnosprawnych i osób korzystających z przeglądarek mobilnych. Nowa odsłona serwisu Euro Banku jest już wykonana w HTML, a we Flashu pozostały tylko drobne elementy interaktywne, takie jak kalkulatory. Poza tym strona nie wydaje się wiele różnić od poprzedniej wersji. Szkoda, że Euro Bank tak późno zdał sobie sprawę z pomyłki, która musiała być kosztowna — komentuje Maciej Lipiec.

Sławomir Chincz dodaje, że coraz więcej instytucji finansowych zaczyna rozumieć, że walka o klienta zaczyna się także w internecie, a możliwości, jakie oferuje bank swoim klientom w kanałach elektronicznych, są jednym z kluczowych czynników decyzyjnych dla coraz bardziej świadomych i lepiej poinformowanych konsumentów.

— Serwis WWW jest nie tylko wirtualną wizytówką, ale staje się de facto pierwszym oddziałem, z jakim styka się klient, i to co, tam może znaleźć i zrobić, zaczyna mieć główne znaczenie i wpływ na jego dalsze decyzje — twierdzi Sławomir Chincz.

O to, by decyzje te były po myśli kierownictwa banku, zabiegają już witryny Banku Pekao i BZ WBK. Maciej Lipiec przypomina przy tym, że ta druga pierwsze zmiany przeszła już pod koniec 2008 r., ale tamten krótkotrwały redesign był nieudany, szczególnie pod względem graficznym.

— Obecnie strona wygląda zupełnie inaczej i o wiele lepiej. BZ WBK znacznie silniej niż Bank Pekao postawił w swoim nowym projekcie na akwizycję. Przyciski "zamów teraz" są mocno wyeksponowane nie tylko na poszczególnych stronach produktowych, ale nawet już na poziomie kategorii, zanim jeszcze użytkownik zapozna się ze szczegółami usługi —wskazuje Maciej Lipiec.

Kamil Kosiński

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane