Notowany na GPW Benefit Systems jest kojarzony przede wszystkim z programem Multisport i własnymi siłowniami, jednak coraz śmielej poszerza ofertę, inwestując w nowe technologie. W czerwcu kupił 100 proc. udziałów YesIndeed, spółki tworzącej systemy grywalizacyjne wykorzystywane w HR, m.in. w szkoleniach.
Teraz firma odkupiła od grupy technologicznej Daftcode aplikację Focusly do nauki relaksacji, praktyki medytacji i tzw. mindfulness, która działa w modelu abonamentowym. Jest rozwijana od kilku miesięcy, głównie z myślą o polskojęzycznych użytkownikach. Oferuje ponad 350 sesji relaksacyjnych i medytacji, opracowanych we współpracy ze specjalistami.
– Wartość transakcji jest odpowiednia dla start-upu w tej fazie rozwoju - wyniosła kilka milionów złotych. Wycena obejmowała przede wszystkim pozyskanie technologii wraz z całą treścią dostępną w aplikacji, a także know-how i doświadczonego zespołu tworzącego Focusly – informuje Bartosz Józefiak, członek zarządu Benefitu.
Troska o zdrowie psychiczne
Firma rozpoczęła w ubiegłym roku prace nad programem MultiLife, by zadbać o psychofizyczne zdrowie pracowników. Dzięki przejęciu Focusly poszerza kompetencje w tym zakresie.
– Zapotrzebowanie na rozwiązania z obszaru mental health rosło już przed pandemią, natomiast od ubiegłego roku popyt gwałtownie się zwiększył. Analizy i badania wskazują, że w ostatnim zaciągnęliśmy czasie olbrzymi dług zdrowotny – stwierdza Bartosz Józefiak.
Przywołuje wyniki badań, zgodnie z którymi ponad 42 proc. Polaków odczuło pogorszenie zdrowia psychicznego w czasie pandemii, i podkreśla, że Polska jest na niechlubnym szczycie w krajach UE pod względem stresu doświadczanego w pracy.
– Dlatego rozszerzamy ofertę programu MultiLife o rozwiązania, które pomagają zachować dobre samopoczucie i kondycję psychiczną. Focusly było naturalnym wyborem – komentuje Bartosz Józefiak.

MultiLife równie istotny co Multisport
Benefit Systems zapewnia, że dużym atutem aplikacji jest możliwość skalowania.
– Focusly od kilku miesięcy jest intensywnie zasilane nową treścią, a możliwości dalszego rozwoju i monetyzacji są bardzo perspektywiczne – zarówno w kanale B2B, jak i w sprzedaży bezpośredniej. W najbliższych miesiącach planujemy wdrożyć m.in. nowe funkcjonalności oraz wzbogacić aplikację o nowe materiały – mówi Bartosz Józefiak.
Rozwój MultiLife ma – obok wzmacniania oferty Multisport – strategiczne znaczenie dla spółki.
– Dostrzegamy duży potencjał dalszego rozwoju naszych programów, zwłaszcza że zapotrzebowanie rynku na rozwiązania z obszaru zdrowia i aktywnego stylu życia oraz profilaktyki chorób cywilizacyjnych stale się zwiększa – mówi członek zarządu Benefitu.