Berling idzie na nowe rynki

ANP
opublikowano: 22-04-2008, 00:00

Mazowiecka spółka chwali się wzrostem wyników i zapowiada ekspansję na zagraniczne rynki.

Mazowiecka spółka chwali się wzrostem wyników i zapowiada ekspansję na zagraniczne rynki.

Planujący debiut na GPW Berling, dystrybutor urządzeń i komponentów chłodniczych, w 2007 r. zanotował 62 mln zł przychodów (wzrost o 38 proc., wobec 2006 r.) oraz 11,36 mln zł zysku brutto (wzrost o 63 proc.).

Na wyniki firmy wpływ miały m.in. dobra sytuacja makrogospodarcza oraz wzrost inwestycji w kraju. Według spółki, rośnie zapotrzebowanie na instalowanie urządzeń chłodniczych i na komponenty chłodnicze. Dobrą koniunkturę dla branży zapowiada również napływ funduszy unijnych do 2013 r.

— Działalność handlowa w Polsce przynosi obecnie około 80 proc. wartości przychodów. Wprowadzamy nowe produkty (np. klimatyzatory) i planujemy znacznie wzmocnienie w segmencie urządzeń chłodniczych dla przemysłu oraz supermarketów — zapowiada Hanna Berling, prezes spółki.

W 2006 r. Berling miał ponad 13 proc. udziałów w krajowym rynku dystrybucji urządzeń chłodniczych.

— Chcemy rokrocznie zwiększać ten udział o kilka punktów procentowych — dodaje prezes.

Spółka chce też wzmocnić obecność w zachodniej i północnej Polsce oraz dokonać ekspansji na rynki zagraniczne.

— Obecnie eksport skierowany jest głównie na rynki wschodnie, tj. Białoruś, Ukrainę oraz Mołdawię. Zakładamy rozwój również w państwach Unii Europejskiej. Na nowe rynki zamierzamy wejść w tym roku — dodaje Hanna Berling.

Debiut na giełdzie spółka planuje w drugim kwartale tego roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu