Big Data nie tylko dla dużych graczy

Paulina KostroPaulina Kostro
opublikowano: 2017-04-26 22:00
zaktualizowano: 2017-04-26 20:28

Uproszczenie dostępu do danych to dla MSP szansa na wykorzystanie narzędzi analitycznych w bieżącej działalności.

Sprzedaż towarów i usług prowadzona na podstawie analizy dostępnych danych to obecnie najbardziej efektywny model biznesowy. Analityka umożliwia dokładną segmentację portfela klienta, a co za tym idzie, tworzenie produktów odpowiadających potrzebom danej grupy docelowej. Z tego względu rodzime firmy coraz częściej deklarują zamiar inwestycji w rozwiązania z obszaru analizy wielkich zbiorów danych, a kierunek ewolucji wskazują przedsiębiorstwa z najbardziej rozwiniętych rynków technologicznych. Warto dodać, że obecnie Big Data przestaje być specjalistyczną technologią wykorzystywaną wyłącznie przez duże korporacje. Staje się ona koniecznością również w przypadku firm z sektora MSP. — W cyfrowych czasach interpretacja gromadzonych danych nie może być już wyłącznie domeną wyspecjalizowanych zespołów analitycznych. Preferowanym kierunkiem rozwoju jest tzw. demokratyzacja analityki, czyli uproszczenie dostępu do metod analitycznych i bardziej powszechne wykorzystanie narzędzi przez różne grupy użytkowników— zauważa Łukasz Leszewski, lider zespołu analityki biznesowej i zarządzania danymi w SAS Polska. Działania, które pozwalają na dostosowanie oferty do potrzeb konsumenta czy też możliwość sprawdzenia opinii o firmie czy produkcie, jest istotna dla każdego przedsiębiorstwa, bez względu na jego wielkość. Aby sprostać oczekiwaniom mniejszych podmiotów, dostępne na rynku narzędzia analityczne stają się coraz bardziej intuicyjne i łatwe w obsłudze. Producenci dążą do tego, aby proponowane przez nich rozwiązania nie były wykorzystywane jedynie przez wąskie grono specjalistów, ale przez różne grupy użytkowników.