Biznes bagatelizuje ochronę danych

04-01-2017, 22:00

Jest wiele sposobów na przygotowanie planów kryzysowych na wypadek awarii, ale firmy rzadko z nich korzystają.

Do poważnych awarii w przedsiębiorstwie mogą doprowadzić kataklizmy naturalne, zaniedbania ze strony personelu, a także problemy technologiczne. Według analityków FEMA, aż 40 proc. firm, które doświadczyły poważnej usterki, upada — a spośród tych, które wznawiają działalność, po upływie dwóch lat działa zaledwie 29 proc. Co więcej, te przedsiębiorstwa, które utraciły dostęp do swoich zasobówIT na dziewięć bądź więcej dni, bankrutują w ciągu jednego roku. W Polsce średnia liczba przestojów rejestrowanych przez przedsiębiorstwa wynosi 21 rocznie, zdarza się jednak, że notują ich nawet do 50 — podają eksperci z Veeam Software. Te nieplanowane przerwy mogą być spowodowane m.in. utratą zasilania czy zerwaniem łączności z siecią i kosztują przedsiębiorstwa aż 14 mln dol.

— W pierwszym kwartale ubiegłego roku problemów z dostępem do internetu i energii elektrycznej doświadczyła ponad połowa przedsiębiorstw. 30 proc. respondentów przyznało, że na uporanie się z awarią potrzebowało jednegolub dwóch dni, 41 proc. w jej wyniku musiało natomiast ograniczyć lub całkowicie wstrzymać funkcjonowanie firmy, uruchamiając tym samym licznik strat. To kolejny dowód na powszechny brak właściwiej strategii postępowania w przypadku awarii, czyli tzw. polityki „Disaster Recovery” — tłumaczy Ewelina Hryszkiewicz z Atmana.

Oczywiście nie należy sądzić, że polskie firmy nie korzystają z żadnych zabezpieczeń zapewniających im ciągłość w funkcjonowaniu biznesu. Często stosują w tym celu chociażby zasilacze UPS, część tworzy kopie zapasowe na lokalnych serwerach. Przedsiębiorcy coraz chętniej decydują się także na tworzenie zapasowego biura, które umożliwia kontynuowanie działalności w momencie awarii sieci energetycznej czy światłowodowej, pożaru, powodzi czy innej konieczności opuszczenia miejsca pracy. Jednak bywa tak, że mimo chęci zastosowania strategii zarządzania ciągłością działania wielu polskich firm nie stać na tego typu zabezpieczenia. Z raportu „The Future of Disaster Recovery” z firmy Infrascale wynika, że 36 proc. badanych chciałoby ochronić się przed niespodziewanymi awariami, ale zwyczajnie nie dysponują wystarczającym budżetem. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Biznes bagatelizuje ochronę danych