Biznes zabiega o pracowników

Paulina Kostro
opublikowano: 05-06-2016, 22:00

Szefowie działów personalnych coraz częściej zdają sobie sprawę z pracy, jaką muszą wykonać, aby przyciągnąć do siebie specjalistów.

Trwa wojna o pracownika, a znaczenie marki pracodawcy nabiera coraz większego znaczenia. Jak wygrać tę bitwę o talenty? Z pewnością należy śledzić trendy i zrozumieć, jak myślą profesjonaliści, ale także osoby, które właśnie wychodzą na rynek pracy.

— Pokolenie milenialsów traktuje pracę jako dodatek do życia prywatnego, które ma dla nich znacznie większe znaczenie niż sukces zawodowy. Absolwenci, którzy są ambitni, chcą się rozwijać oraz mają inicjatywę i chęć do działania, stają się dla pracodawców bezcenni — mówi Grzegorz Koterwa, partner zarządzający Goldman Recruitment.

Znaczenie employer brandingu wzrasta. Dotychczas 18 proc. firm wdrożyło strategię zarządzania marką pracodawcy. Wydatki na ten cel również osiągają coraz większy pułap, aż 43 proc. spośród wcześniej wspomnianych przedsiębiorstw wydało na ten cel ponad 100 tys. zł w 2015 r., wynika z najnowszegoraportu autorstwa Goldman Recruitment.

— Zarządy i akcjonariusze firm zaczynają liczyć koszty utraconych korzyści, które wynikają z braku odpowiedniej kadry oraz ponoszone w związku z wysoką rotacją lub nieudanymi rekrutacjami — wyjaśnia Grzegorz Koterwa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu