Blisko 120 tysięcy osób zwiedziło Motor Show
Tylko na biletach wstępu organizator targów zarobił co najmniej 1,2 mln zł
FAKTY MÓWIĄ ZA SIEBIE: Myślę, że takie fakty, jak: blisko 900 wystawców, łączna powierzchnia 181 tys. mkw., prezentacja 300 modeli wozów, 16 pokazów premierowych i wreszcie około 120 tys. zwiedzających — mówią same za siebie. W przyszłym roku może być tylko lepiej –— powiedział Grzegorz Turkiewicz, wiceprezes zarządu MTP. fot. Piotr Długosz
Poznań Motor Show 2000 zapisał się w księdze rekordów MTP. Ekspozycje targowe zwiedziło blisko 120 tys. osób. Wyższą frekwencją do tej pory cieszy się tylko POLAGRA, którą w ubiegłym roku odwiedziło 124 tys. osób.
Organizatorzy IX edycji targów motoryzacyjnych Poznań Motor Show 2000 zgodnie twierdzą, że tegoroczna frekwencja przekroczyła ich najśmielsze oczekiwania. O ile w roku ubiegłym poznańskie targi motoryzacyjne odwiedziło około 92 tys. osób, to w tym roku liczba zwiedzających sięgnęła 115-120 tys. (ostateczne wyniki znane będą kilka dni po zakończeniu targów). Pod względem liczby zwiedzających Poznań Motor Show wyprzedza wyłącznie POLAGRA, którą w roku ubiegłym odwiedziło 124 tys. osób. Biorąc pod uwagę najniższą cenę biletów wstępu na PMS (10 zł), przy takiej frekwencji MTP zarobić mogły tylko na sprzedaży biletów około 1 mln 200 tys. zł.
Janusz Mazurczak, kierownik zespołu organizacji targów A3 MTP twierdzi, że Poznań Motor Show 2000 były targami znacznie ciekawszymi niż ubiegłoroczne.
Liczne premiery
— O ich poziomie świadczyła nie tylko rewelacyjna frekwencja, ale też znacznie ciekawsze i bogatsze ekspozycje wystawców. Zaprezentowanych zostało łącznie 300 modeli aut, przy czym rekordzistami byli Fiat, który przedstawił 34 samochody, Daewoo — 32, i Daimler-Chrysler — 28. Cieszyły nas bardzo premiery — Skoda Fabia, Mercedes klasy C, Opel Agila, Astra Coupe, BMW serii 3 Touring i Cabrio oraz modele Z8 i X5, Chrysler PT Cruiser, Seat Leon, Lancia Lybra, Peugeot 607, Nissan Maxima, Rover 25 i 45 i Kia Rio. Absolutną perełką i tegoroczną ulubienicą targowych gości była oczywiście Skoda Fabia, która została uhonorowana dziennikarską nagrodą „Złota Felga 2000” — opowiada Janusz Mazurczak.
Zdaniem Grzegorza Turkiewicza, wiceprezesa zarządu MTP, sukces Poznań Motor Show 2000 wynika także z tego, że jest to największa i najważniejsza wystawa motoryzacyjna w Polsce i w Europie Środkowo- wschodniej.
Rekordowa powierzchnia
— Poznańskie Motor Show wyprzedza inne, odbywające się w Polsce targi motoryzacyjne zarówno pod względem zajmowanej powierzchni, jak i liczby wystawców. W Polsce na drugim miejscu po MTP, pod tymi dwoma względami znajduje się AUTOSALON organizowany w Katowicach (około 12 tys. mkw. i 253 wystawców w 1999 roku) — mówi Grzegorz Turkiewicz.
W Poznań Motor Show 2000 udział wzięło 862 wystawców z 24 państw.
— Wystawcy prezentowali swoje ekspozycje na łącznej powierzchni 181 tys. mkw. We wszystkich 25 pawilonach targowych zajęta została powierzchnia 60 tys. mkw., do tego dochodzi obszar otwarty 121 tys. mkw., na którym także odbywały się prezentacje. Tym samym powierzchnia wykorzystana wzrosła w porównaniu z 1999 rokiem o 3000 mkw. Trzeba dodać, że za metr kwadratowy wynajętej powierzchni w hali firmy musiały zapłacić 70 USD (około 315 zł), 1 mkw. na terenie otwartym kosztował natomiast 31 USD (około 139,5 zł). Jednak blisko 85 proc. wystawców, którzy odpowiednio wcześnie zgłosili swój udział w targach, skorzystało z 20-procentowego rabatu — dodaje Grzegorz Turkiewicz.