Vasudhaiva Kutumbakam, świat to moja rodzina — tak brzmi motto Zee Entertainment Enterprises Limited (ZEEL), hinduskiej spółki parającej się rozrywką telewizyjną.

Okazuje się, że dla rozrywkowych Hindusów świat to także Polska, gdyż ZEEL uruchomił właśnie nad Wisłą oddział i za kilka miesięcy planuje debiut lokalnego kanału telewizyjnego.
— W ostatnich kilku latach skupiamy nasze wysiłki na poszerzaniu i umacnianiu pozycji na arenie międzynarodowej. Jesteśmy nadawcą 33 krajowych i 42 międzynarodowych kanałów telewizyjnych dystrybuowanych na całym świecie. Po starcie Zee One w Niemczech latem ubiegłego roku chcemy wzmocnić naszą obecność w środkowej Europie, a Polska to w tym rejonie rynek o największym potencjale — mówi Amit Goenka, prezes międzynarodowych biznesów ZEEL, wywodzący się z rodziny założycieli Essel Group, właściciela telewizyjnej marki.
Kanał Zee One to stały element ramówki m.in. platform cyfrowych w Wielkiej Brytanii, Rosji i Niemczech. Spojrzenie na jego ramówkę u naszych zachodnich sąsiadów daje więcej niż namiastkę tego, czym będzie się szczycić w Polsce.
Kanał filmowo-rozrywkowy będzie oferował mieszankę tego, co jest chlubą popkultury w Azji Południowej. Na ekranie pojawi się m.in. joga, kultura Indii, ale przede wszystkim bollywoodzkie hity. Czy egzotyczne aktorstwo, banalne scenariusze i feeria kolorów podbiją serca polskich widzów?
O to zadbać ma polski zespół — jego szefem został Paweł Kolasa, mający ponad 22-letnie doświadczenie w branży telewizyjnej. Zajmował się wprowadzaniem na rynek, marketingiem i rozwojem dystrybucji kanałów tematycznych m.in. w Canal+ Cyfrowy oraz NBCUniversal.
Będzie miał z czego wybierać: ZEEL dysponuje biblioteką zawierającą ponad 220 tys. godzin telewizyjnych treści i prawami do ponad 3,8 tys. tytułów. Ponadto trzyma w odwodzie niemały finansowy potencjał. W zeszłym roku przychody Essel Group wyniosły blisko 2,5 mld USD i pochodziły m.in. z bankowości, obróbki metali szlachetnych, edukacji, rozrywki oraz produkcji opakowań. To właśnie w tym ostatnim segmencie Hindusi mają już doświadczenie w Polsce — od 11 lat fabryka Essel Propack w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej wytwarza tuby laminowane i plastikowe dla firm farmaceutycznych i kosmetycznych.