Bosch kupuje i inwestuje

Grupa zapowiada kolejne przejęcia i nowe projekty. Przybędzie pracy, urosną przychody i zatrudnienie.

Auta szukające miejsca do parkowania odpowiadają za 30 proc. ruchu w mieście. A gdyby tak kierowca wysiadał z auta, które by samo parkowało? Wprowadzenie w dwa lata takiego rozwiązania obiecuje Bosch, który zatrudnił do tego projektu 2 tys. inżynierów. Inne nowinki: rozwiązania dla inteligentnego domu, rynek, który w przyszłym roku będzie wart 10 mld EUR.

— Umawiamy wizytę z prezydentem Wrocławia, bo w tym mieście chcemy zrealizować nasz pierwszy projekt smarthome w Polsce — mówi Krystyna Boczkowska, prezes Grupy Bosch w Polsce. Grupa miała w 2015 r. nad Wisłą 4,56 mld zł obrotów wobec 2,64 mld zł w 2014 r. Wzrost o 73 proc. zapewniło przejęcie od Siemensa udziałów w BSH oraz zakup Automotive Steering. W tym roku Bosch przewiduje wzrost obrotów o 3-5 proc.

— Za miesiąc przejmiemy BTS z Goleniowa, konfekcjonera i dystrybutora systemów szlifowania, i nie jest to ostatnia akwizycja w Polsce — zapowiada Krystyna Boczkowska. Dużo nowego dzieje się w BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, od listopada 2015 r. właściciela wrocławskich zakładów upadłego Fagora.

— Po 21 miesiącach starań o zakup wystartowaliśmy z pracami pod koniec 2015 r. Potrzebujemy 18 miesięcy na uruchomienie produkcji kuchni, już zaczęliśmy rekrutację menedżerów średniego i wyższego szczebla. Mamy we Wrocławiu niewielką produkcję metalowych części zamiennych, które eksportujemy do Niemiec — mówi Konrad Pokutycki, prezes BSH. BSH ma też fabryki pralek, zmywarek i suszarek w Łodzi oraz małego AGD pod marką Zelmer w Rzeszowie. Zatrudnia 3,6 tys. osób, w tym 450 w ośmiu centrach usług wspólnych zajmujących się zakupami centralnymi, IT, audytem wewnętrznym, HR, usługami księgowymi, handlem zagranicznym, B+R i e-commerce.

— W tym roku liczba pracowników centrów usług przekroczy 500 — mówi Konrad Pokutycki. Polska spółka odpowiada za około 10 proc. obrotów grupy BSH, które w 2015 r. wyniosły 12,6 mld EUR. Dużo dzieje się też w fabryce układów hamulcowych Bosch we Wrocławiu.

— To będzie historyczny rok pod względem inwestycji, które wyniosą 73 mln zł. Przenosimy do Polski z Niemiec produkcję iBoostera, zespołu mocy układu hamowania najnowszej generacji. Nasza fabryka będzie od 2017 r. globalnym i jedynym dostawcą tego produktu — mówi Piotr Pyzio, szef zakładu. Liczba pracowników fabryki urośnie z 591 do 758 na koniec tego roku, a w 2019 r. będzie w niej pracować prawie 1 tys. osób. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Bosch kupuje i inwestuje