Brand24 debiutuje i pracuje

opublikowano: 30-01-2018, 22:00

Twórca narzędzia do monitoringu treści online stawia pierwsze kroki na małym parkiecie. Kolejne wyzwania: wzrost liczby klientów i marketing.

Do spółek notowanych na NewConnect dołączył Brand24, twórca narzędzia do monitoringu treści online. Spółka założona w 2011 r. przez Michała Sadowskiego, Piotra Wierzejewskiego, Karola Wnukiewicza i Dawida Szymańskiego nie zdecydowała się jednak na jednoczesną emisję publiczną akcji.

Brand24, zarządzana przez Michała Sadowskiego (na zdjęciu na środku), po siedmiu latach działalności zdecydowała się wejść na parkiet rynku NewConnect. Wśród jej akcjonariuszy są m.in. twórcy LiveChata oraz udziałowcy Larqa.
Zobacz więcej

GIEŁDOWY NOWICJUSZ:

Brand24, zarządzana przez Michała Sadowskiego (na zdjęciu na środku), po siedmiu latach działalności zdecydowała się wejść na parkiet rynku NewConnect. Wśród jej akcjonariuszy są m.in. twórcy LiveChata oraz udziałowcy Larqa. [FOT. GPW]

W listopadzie 2017 r. przeprowadziła ofertę prywatną — inwestorzy kupili wówczas akcje o wartości 3,5 mln zł, co dało wycenę biznesu na poziomie 60 mln zł. Cena akcji w ofercie została ustalona na 31,76 zł. Pierwsze transakcje na giełdzie zawarto po cenie 57 zł, co oznacza, że kurs na debiucie wzrósł o blisko 80 proc. Teraz spółka będzie pracować nad zwiększeniem liczby użytkowników swojego systemu i marketingiem.

— Chcemy dwukrotnie powiększyć nasz dział programistyczny, pilotujący prace związane z produktem i mechanizmem wprowadzania do niego klientów, a także podnieść wskaźniki konwersji. Obecnie z każdego złotego wydanego na akwizycję klienta mamy 5 zł przychodu w średnim cyklu życia. Ma to dla nas duże znaczenie, bo proces sprzedaży jest w dużej mierze zautomatyzowany. Część pieniędzy przeznaczymy też na poszerzenie działań marketingowych — zapowiada Michał Sadowski, prezes Brand24.

Obecnie z narzędzia zbierającego i analizującego w internecie oraz w mediach społecznościowychwzmianki odnoszące się do produktów czy marek aktywnie korzysta ponad 2 tys. klientów, w tym Intel, Carlsberg, IKEA, H&M, Vichy, GlaxoSmithKlein, Credit Agricole. System monitoruje ok. 50 tys. słów kluczowych i obsługuje użytkowników z 85 krajów.

— Rozważamy stworzenie kolejnych wersji językowych naszej strony głównej, m.in. hiszpańskiej, portugalskiej i francuskiej. Biuro mamy jednak tylko w Polsce i nie planujemy otwierania oddziałów za granicą. Z naszego produktu można korzystać w dowolnym kraju. Głównymi kierunkami naszej ekspansji zagranicznej są Stany Zjednoczone, Kanada, Wielka Brytania i Australia. Mamy również klientów w Argentynie, Korei, Japonii i Republice Południowej Afryki — mówi Michał Sadowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Brand24 debiutuje i pracuje