Czytasz dzięki
Partnerem podcastu jest BNP

Branże, które toną

opublikowano: 03-07-2020, 06:00

Zaczęło się odmrażanie gospodarki, ale wiele gałęzi balansuje na granicy być albo nie być i aby przetrwać, potrzebuje nowej pomocy - sektorowej

Lockdown się skończył i – jak zapewniają rządzący – drugiego nie będzie. Po miesiącach bezruchu coraz więcej firm zaczyna odrabiać zaległości. Wciąż jednak istnieją obostrzenia dotyczące organizacji imprez sportowych, artystycznych, czy wystawienniczych. Kuleją też gastronomia, hotelarstwo i turystyka. Te branże uważane są wręcz za tonące. Nie muszą się jednak ostatecznie pogrążyć. By tak się nie stało konieczna jest nowa, tym razem sektorowa pomoc – przekonują przedstawiciele branżowych organizacji i takie postulaty przedstawiają rządzącym.

– Potrzebne jest przedłużenie postojowego, potrzebne są dalsze zwolnienia z ZUS-u – uważa Mikołaj Ziółkowski, prezes AlterArt i szef Stowarzyszenia Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych.

Na nową rządową pomoc liczą także touroperatorzy, bo w tej branży – jak przekonuje Michał Starkowski, właściciel firmy snowshow.pl – powrót do normalności może trwać nawet 3-4 lata.

Z kolei Polska Izba Przemysłu Targowego, której wiceszefową jest Grażyna Grabowska, chciałaby dotacji, ale nie dla swoich członków, tylko dla małych i średnich firm, by mogły uczestniczyć w krajowych imprezach wystawienniczych.

Michał Drelich z firmy Sport Evolution apeluje do ministerstwa sportu, aby - tak jak w Niemczech, w Czechach, czy w krajach nadbałtyckich – resort o planach dotyczących odmrażania sektora informował z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. W przeciwnym razie firmy nie będą miały możliwości przygotowania się do tych zmian.

W przypadku sektora HoReCa ratunkiem może być konsolidacja pod skrzydłami dużego, mocnego partnera.

– Zgłaszają się do nas podmioty, które chcą się włączyć do naszej sieci albo rozmawiać o tym, byśmy przejęli lokalizacje. W ciągu takiego tygodniowego na tej zasadzie odezwało się do nas kilkadziesiąt restauracji – mówi Sylwester Cacek, prezes firmy Sphinx i przewodniczący rady Związku Pracodawców HoReCa.

Wszystkie odcinki Pulsu Biznesu do słuchania znajdziecie na stronie pb.pl/dosluchania i w aplikacjach podcastowych, w tym na Spotify i Apple Podcasts.

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane