Wzrost rynku motoryzacyjnego Brazylii to efekt spadku oprocentowania kredytów i łatwego do nich dostępu. Według Guido Vildozo, analityka IHS Global Insight, te czynniki umożliwiają zwiększenie puli potencjalnych nabywców aut o ponad 50 proc.

Dwa lata temu pożyczki na kupno auta miały oprocentowanie 37 proc. i udzielano ich tylko na 36 miesięcy. Obecnie oprocentowanie wynosi 25 proc., a okres pożyczki wydłużono nawet ponad 80 miesięcy. Oznacza to, że 16 proc. Brazylijczyków stać na zakup auta. Wcześniej 10 proc.
W ubiegłym roku sprzedaż aut w Brazylii wyniosła 3,1 mln sztuk. W Niemczech sięgnęła 4 mln sztuk. W tym roku sprzedaż w Brazylii ma wzrosnąć do 3,4 mln sztuk, a w Niemczech spaść do 3 mln sztuk. Spadek sprzedaży w Nieczech będzie skutkiem zakończenia programu dopłat do zakupu nowego auta.
Analitycy uważają, że Brazylia wyprzedzi Niemcy jako rynek motoryzacyjny na razie tylko w 2010 roku. W kolejnym znów zajmie miejsce za nimi. Permanentnie ma wyprzedzić Niemcy dopiero w 2015 roku.