Czytasz dzięki

Browar stawia na brak alkoholu

  • DI
opublikowano: 25-05-2020, 22:00

Trendy dotyczące picia piwa w Polsce się zmieniają. Producent z pomorskiego Bielkówka stara się podążać za upodobaniami konsumentów.

Polacy coraz rzadziej sięgają po mocne piwa. Od kilku lat średnia zawartość alkoholu w tym produkcie spada, w ubiegłym roku o kolejne 1,6 proc. Popularność tracą piwa mocne (o zawartości alkoholu powyżej 6,1 proc.), a zyskują bezalkoholowe. Wolumen piw alkoholowych spadł w 2019 r. o 1,9 proc. — podaje Nielsen.

Piwowarzy dostrzegają ten trend.

— Sektor piw bezalkoholowych przez lata był uśpiony. Na palcach jednej ręki można było policzyć marki obecne na sklepowych półkach. Konsumenci sporo zarzucali walorom smakowym tych piw. Dziś sytuacja zmieniła się diametralnie. Wybór piw bezalkoholowych jest duży i zdecydowana większość jest na naprawdę wysokim poziomie — uważa Marek Skrętny, dyrektor marketingu i rozwoju Browaru Amber.

Browar z Bielkówka właśnie wprowadził na rynek Bezalkoholowe IPA. To piwo goryczkowe, produkowane przy udziale amerykańskich chmieli nowofalowych. Inną tendencją widoczną na rynku są produkty z dodatkami, często nietypowymi. Pomorski browar już dawno postawił na ten trend, czego efektem są piwa np. z rabarbarem, suską sechlońską (wędzoną śliwką) czy kwiatem czarnego bzu.

— Klienci oczekują dziś eksperymentów, nieoczywistych połączeń smakowych. Świadomość piwna Polaków rośnie, co widać m.in. w foodpairingu, czyli coraz popularniejszym trendzie łączenia piwa z jedzeniem. W browarach restauracyjnych jest ono nieodłącznym elementem serwowanych potraw. Mówi się o kilkuset stylach piwa, pole do popisu jest więc ogromne — zwraca uwagę Marek Skrętny.

Statystyczny Polak wypija rocznie ok. 97 litrów piwa, co daje nam czwarte miejsce w Europie — wynika z danych GUS. Każdego roku w Polsce powstają nowe browary. Jeszcze 10 lat temu na rynku było ok. 30- 40 podmiotów, dziś jest ponad 300. To powrót do dawnych tradycji, gdy każda większa miejscowość w Polsce miała swój browar. Tylko w ubiegłym roku na polskim rynku pojawiło się prawie 2,5 tys. nowych piw.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane