Czytasz dzięki

Brzoska wchodzi w Wi-Fi

opublikowano: 08-05-2015, 00:00

Prezes giełdowego Integera zainwestował w spółkę, która pomaga w marketingowym wykorzystaniu darmowego WiFi.

Duzi inwestują w niego, on inwestuje w małych. W tym tygodniu fundusz Templeton i PZU ogłosiły, że dadzą 27 mln EUR na ekspansję paczkomatowego easyPacku, stworzonego przez Integera.pl, spółkę Rafała Brzoski. W czwartek przedsiębiorca, którego pakiet akcji w Integerze jest wart ponad 350 mln zł, ogłosił, że zainwestuje w spółkę Social Wi-Fi. Ma objąć 27,5 proc. jej udziałów.

— To nowe udziały, żaden z dotychczasowych inwestorów nie chciał się jeszcze „keszować” — mówi Artur Racicki, prezes i udziałowiec Social WiFi. Strony nie ujawniają wartości transakcji. Wiadomo jednak, że było to więcej, niż spółka zebrała w pierwszej rundzie finansowania. W 2013 r. od funduszu venture capital Setus i Akceleratora Innowacji NOT dostała łącznie 1,1 mln zł.

Social WiFi działa od marca 2013 r. Pomysł jest prosty. Lokale gastronomiczne, hotele, centra handlowe czy konferencyjne już niemal powszechnie oferują klientom dostęp do darmowego internetu przez Wi-Fi. Spółka doszła do wniosku, że mogą na tym skorzystać marketingowo — i oferuje im narzędzie, za pośrednictwem którego ich klienci mogą logować się do tych sieci.

Do zalogowania się można użyć mejla lub konta na którymś z popularnych serwisów społecznościowych. Dzięki narzędziu można np. analizować zachowania klientów i rozsyłać im reklamy. Z usług Social WiFi korzysta m.in. sieć restauracji Sphinx, a spółka podaje, że ma już 300 tys. zarejestrowanych użytkowników.

— Pieniądze, które w Social WiFi zainwestował Rafał Brzoska, mają posłużyć dwóm celom. Po pierwsze, chcemy rozwinąć się na rynkach zagranicznych. Priorytetowe pozostają dla nas Polska i Niemcy, ale stawiamy już pierwsze kroki w USA, Kanadzie czy Arabii Saudyjskiej. Po drugie, finansowanie przyda nam się w pracach nad nowymi usługami — mówi Artur Racicki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane