Business Link jedzie za granicę

opublikowano: 06-03-2018, 22:00

Polska sieć biur coworkingowych przy wsparciu szwedzkiego dewelopera uruchomi swój pierwszy projekt w Czechach.

W 2017 r. Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości (AIP) we współpracy ze spółką Skanska stworzyły joint venture Business Link, którego celem było rozwinięcie sieci nowoczesnych biur coworkingowych. Deweloper zdecydował się zainwestować w projekt 40 mln zł, które zostaną przeznaczone na utworzenie 12 przestrzeni biurowych w trzy lata.

PRACA WRE
PRACA WRE
Jarosław Bator, który reprezentuje zarówno Skanską, jak też Business Linka, zapewnia, że do końca 2018 r. ruszą trzy przestrzenie coworkingowe — w Krakowie, Wrocławiu i Pradze.
Fot. ARC

Dotychczas Business Link i Skanska rozwijały biznes tylko na rynku polskim. W ostatnim czasie uruchomiły nowoczesne biura w poznańskim Maratonie, a niebawem kolejny Business Link zostanie otwarty w budynku High Five w Krakowie. Latem natomiast duet wystartuje z innowacyjną przestrzenią do pracy w czeskiej Pradze.

Pierwszy Business Link na obczyźnie powstanie w budynku Visionary i zajmie prawie 4,7 tys. mkw. W najbliższych latach Business Linki ruszą także w Budapeszcie i Bukareszcie.

— W czeskim Business Linku jesteśmy praktycznie gotowi do startu. Zostały już tylko prace wykończeniowe, kompletujemy zespół. Kolejne przestrzenie, w Budapeszcie i Bukareszcie, uruchomimy w najbliższych 2-3 latach. W sumie planujemy 12 miejsc, na razie w Europie Środkowej, ale szczegółowa listanie jest jeszcze zamknięta. To perspektywiczny rynek, pełen ludzi „głodnych sukcesu”. Cały czas przyglądamy się nowym miejscom, w których chcielibyśmy się rozwijać — mówi Jarosław Bator, dyrektor ds. operacyjnych w Business Linku i dyrektor rozwoju biznesu w Skanskiej.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Oferta Business Linku wpisuje się w światowy trend tzw. coworkingu 2.0. Usługa dostarcza kreatywną, nowoczesną przestrzeń biurową ze strefami relaksu, funkcjonalnymi kuchniami, miejscami do pracy w skupieniu, ale też ściankami wspinaczkowymi czy saunami. Ważną częścią oferty są też prywatne biura na wynajem i sale konferencyjne dostępne przez całą dobę, a poza tym rozbudowane programy akceleracyjne dla przedsiębiorców. Według najnowszego raportu firmy Cushman & Wakefield, w 2017 r. popyt na elastyczne miejsca pracy rósł na świecie w zaskakującym tempie. Najbardziej rynek rozwinął się w Londynie, gdzie wynajęto rekordowe 232,2 tys. mkw. biur coworkingowych, co stanowiło ponad 21 proc. wszystkich transakcji przeprowadzonych w sektorze biurowym w stolicy Wielkiej Brytanii w 2017 r. Średni czynsz za taką powierzchnię wzrósł w tym czasie o ponad 10 proc. r/r. W Polsce biura coworkingowe stanowią niecały 1 proc. całkowitej powierzchni biurowej.

— Ten segment rynku rozwija się u nas jednak bardzo intensywnie. Przewidujemy, że do 2020 r. tylko w Warszawie będzie aż 78 tys. mkw. dostępnej przestrzeni coworkingowej. Obecnie jest 42 tys. mkw. — mówi Mikołaj Niemczycki, negocjator w firmie Cushman & Wakefield. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Polecane