BYD też chce mieć Gigafactory

Chiński koncern buduje jedną z największych fabryk baterii litowo-jonowych na świecie.

Chiński koncern buduje jedną z największych fabryk baterii litowo-jonowych na świecie. Nowy zakład powstaje w Qinghai w środkowych Chinach. W 2019 r. jego moce produkcyjne mają wynieść 24 GWh rocznie. Chiński koncern BYD zainwestował w obiekt równowartość 1,5 mld EUR. Inwestycja ma pomóc w osiągnięciu celu, jakim jest czterokrotne zwiększenie produkcji baterii do 2020 r.

W odróżnieniu od większość producentów samochodów elektrycznych BYD stawia na samodzielną produkcję baterii litowo-jonowych. Zamierza też je sprzedawać. Nowa fabryka zajmuje 1 mln mkw. Na świecie powstają podobne. Przykładowo, spółka Northvolt realizuje projekt budowy fabryki baterii litowo-jonowych w Szwecji. Roczne moce produkcyjne zakładu wyniosą 32 GWh. Z kolei Gigafactory Tesli ma docelowo osiągnąć wydajność na poziomie 35 GWh. Firma Elona Muska planuje ponadto budowę kolejnego zakładu w Chinach.

BYD nosi się natomiast z zamiarem budowy fabryki ogniw litowo-jonowych w Europie. Produkty koncernu będą przeznaczone zarówno do pojazdów elektrycznych, jak i domowych magazynów energii. Lokalizacja europejskiego zakładu nie została jeszcze ustalona. BYD będzie musiał zmierzyć się również z chińską konkurencją. Koncern CATL też jest w trakcie budowy fabryki o mocach produkcyjnych wynoszących 24 GWh. Zakład zostanie uruchomiony około 2020 r. Łączne moce produkcyjne CATL wzrosną do 88 GWh. BYD w 2018 r. zamierza osiągnąć 28 GWh, 48 GWh w 2019 r. i 60 GWh w 2020 r.

Jak donosi agencja Bloomberg, zamierzenia rządu w Pekinie obejmują konsolidację krajowego przemysłu motoryzacyjnego, której celem jest wykreowanie kilku światowych liderów w gronie producentów samochodów i dostawców podzespołów. Władze namawiają przedstawicieli branży do instalowania w pojazdach elektrycznych coraz wydajniejszych akumulatorów zapewniających większy zasięg na jednym ładowaniu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / BYD też chce mieć Gigafactory