Carbon Studio pełne optymizmu przed premierą

opublikowano: 09-11-2021, 20:00

Producent gier VR widzi duże zainteresowanie swoją najważniejszą grą, której premierę zaplanowano na przyszły tydzień. Jednak największej sprzedaży spodziewa się kilka miesięcy później, w wersji na Oculus Quest

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Jak Carbon Studio szacuje potencjał sprzedażowy najnowszej gry
  • W jakim czasie od premiery spodziewa się zwrotu kosztów produkcji
  • Kiedy gra zadebiutuje na najważniejszej dla spółki platformie Oculus Quest
  • Kiedy spółka zapowie swoją nową grę

Notowany od grudnia 2019 r. na NewConnect Carbon Studio to jeden z nielicznych giełdowych producentów gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR). Od blisko dwóch lat pracuje nad grą „Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall”. To przygodowa gra akcji, która pozwoli graczom wcielić się w postać Lorda Arcanum i walczyć z przeciwnikami w Królestwach Śmiertelników. Licencji na produkcję w znanym uniwersum Warhammera udzieliła firma Games Workshop, która wspiera też Carbon Studio w wydaniu tytułu.

Gra miała być pierwotnie wydana w pierwszym kwartale 2021 r., ale premierę przesunięto. Pod koniec października Carbon Studio ogłosiło, że odbędzie się ona 17 listopada i w pierwszej kolejności tytuł będzie dostępny na PC VR na platformach Steam, Oculus Store i Viveport.

Kluczowa platforma
Kluczowa platforma
Carbon Studio najwięcej przychodów uzyskuje ze sprzedaży gier na platformę Oculus Quest. Aleksander Caban, członek zarządu spółki, spodziewa się, że podobnie będzie w przypadku najnowszej produkcji - “Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall”.
Marek Wiśniewski

Optymizm spółki, niepewność inwestorów

Od ogłoszenia daty premiery kurs akcji Carbon Studio w ciągu kilku dni spadł o blisko 22 proc. Nie wiadomo, co wystraszyło inwestorów. Zarząd Carbon Studio jest dobrej myśli.

- Zainteresowanie, które widzimy w social mediach, jeśli chodzi np. o trailery gry, jest kilkukrotnie lub nawet kilkunastokrotnie większe niż w przypadku poprzednich tytułów – to nastraja nas dość optymistycznie – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Crabon Studio.

W ciągu trzech lat od premiery flagowej serii Carbon Studio, „The Wizards”, gra sprzedała się w ponad 250 tys. kopii.

- Długoterminowy potencjał sprzedażowy „Warhammera” oceniam nawet na kilka razy wyższy – mówi członek zarządu.

Mówi jednocześnie, że tzw. wishlista Steam gry „Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall”, jest obecnie trzy razy większa niż w przypadku „The Wizards” w dniu premiery.

- Warto jednak pamiętać, że w przypadku naszych ostatnich trzech gier przyrost wishlisty był najbardziej widoczny w ciągu trzech dni przed premierą – informuje Aleksander Caban.

Jednak zarząd Carbon Studio przy ocenie potencjału tytułu większą wagę przykłada do zainteresowania grą w social mediach niż do wishlisty.

- Wishlista daje pewien ogląd sytuacji, ale nie jest czymś, do czego się mocno odnosimy. W przypadku zwykłych gier PC konwersja wishlisty na sprzedaż jest na pewno wyższa. W przypadku gier VR trzeba być bardziej ostrożnym – mówi członek zarządu.

Długi ogon sprzedażowy

Zgodnie z pierwotnymi założeniami budżet produkcyjny „Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall” to 2,1 mln zł, a marketingowy 0,2 mln zł. Chociaż prace nad grą trwały dłużej niż pierwotnie planowano, budżet gry się nie zwiększył, gdyż pierwotnie obejmował także dodatki do gry, które ostatecznie znalazły się w wersji podstawowej. Carbon Studio zakłada, że poniesione nakłady zwrócą się relatywnie szybko.

- Koszty produkcji i marketingu powinny się zwrócić do końca roku. To jest w realistycznym scenariuszu – informuje Aleksander Caban.

Do czasu zwrotu kosztów produkcji przychody z gry będą trafiały w większości do Carbon Studio. Po zwrocie częścią przychodów spółka będzie się dzielić z udzielającym licencji - Games Workshop.

Choć listopadowa premiera jest dla Carbon Studio ważna (szczególnie to, jak gracze przyjmą produkcję), w przypadku gry VR sprzedaż jest bardzo mocno rozciągnięta w czasie. Kluczowa dla gry wyprodukowanej przez Carbon Studio będzie premiera na Oculus Quest.

- To Oculus Quest jest teraz naszą najważniejszą platformą. Premiera na nią odbędzie się w perspektywie kilku miesięcy. To właśnie z tej platformy uzyskujemy w ostatnich miesiącach najwięcej przychodów – mówi członek zarządu.

Chłonność rynku gier VR uzależniona jest od liczby urządzeń posiadanych przez graczy. Obecnie szacowana jest na ponad 20 mln szt. i ma ich przybywać po kilka milionów sztuk rocznie. Według danych Counterpoint z gogli Oculus na koniec ubiegłego roku korzystała ponad połowa graczy VR. Na drugim miejscu były urządzenia Sony, z których korzystało 12 proc. graczy.

Z czasem gra Carbon Studio ma debiutować na kolejne urządzenia VR.

- Jest ich całkiem sporo - jak choćby PSVR. Można więc powiedzieć, że takich premier będziemy mieć jeszcze kilka – mówi Aleksander Caban.

Spółka przewiduje wydanie dodatków do gry w wersji na PC VR i Oculus. Obecnie są w fazie przygotowania.

Premiera „Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall” nie wyczerpuje produkcyjnych planów Carbon Studio. Niebawem spółka ogłosi nowy projekt. Na razie jego szczegóły pozostają tajemnicą.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane