Carlsberg celuje w 20 proc. rynku

Katarzyna Kozińska
opublikowano: 2005-03-04 00:00

W 2004 r. Carlsberg Polska, producent piwa, zanotował 10,5 mln zł zysku netto. Było to możliwe dzięki 8-proc. zwiększeniu sprzedaży piwa — do 4,8 mln hl. Przychody ze sprzedaży przekroczyły 1,1 mld zł i były wyższe od sprzedaży w 2003 r. o 57 mln zł.

Największy wzrost zanotowała marka Harnaś — z 200 tys. hl w 2003 do 492 tys. hl.

Udział spółki w rynku zwiększył się w 2004 r. z 14 do 15 proc. Zarząd zapowiada, że w ciągu kilku lat zamierza zwiększyć ten poziom do 20 proc.

Jednym z najważniejszych celów spółki było zmniejszenie kosztów wytworzenia. Zarząd grupy jest przekonany, że wyjście z giełdy i restrukturyzacja produkcji w ramach grupy zmniejszyły koszty, a także zwiększyły konkurencyjność Carlsberga.