Carsalon.pl przenosi handel autami do sieci

opublikowano: 28-10-2019, 22:00

Dziś startuje nowa platforma internetowa łącząca samochodowych dilerów z klientami. Plany ma ambitne. Chce zdigitalizować handel nowymi autami.

Według szacunków, aż 90 proc. klientów zainteresowanych kupnem nowego auta korzysta z internetu podczas wyboru właściwego modelu — czy to za pomocą portali motoryzacyjnych, recenzji, filmów czy informacji udostępnianych przez samych producentów. Szacuje się, że w ciągu pięciu lat wskaźnik tzw. realnych zakupów online wzrośnie w Polsce do 10 proc., podobnie jak już to ma miejsce w Wielkiej Brytanii czy Niemczech. Na tej tendencji chce skorzystać startująca właśnie platforma Carsalon.pl.

Jak działa? Łączy zainteresowanego kupnem auta z dilerami. Klient informuje platformę, jakim samochodem jest zainteresowany. System kieruje zapytania w czasie rzeczywistym do dilerów wybranej marki w celu przygotowania oferty odpowiadającej oczekiwaniom kupującego. Ostatecznie oferty trafiają do klienta, który wybiera najkorzystniejszą. Cały proces wyboru i uzgodnienia warunków transakcji odbywa się na ekranie komputera lub smartfona.

— Zakup samochodu bardzo często sprowadza się do konfiguracji nowego pojazdu przez klienta na stronie dilera lub importera i wielu wizyt w salonach samochodowych w celu uzyskania najlepszej oferty. To wymaga czasu. Teraz klienci będą otrzymywać najbardziej korzystne oferty skrojone na miarę przez naszych partnerów, a proces negocjacji finalnych warunków zostanie ograniczony do minimum — mówi Michał Słomkowski, prezes Carsalon.pl.

Dotychczas firma podpisała kontrakty z kilkunastoma dilerami takich marek, jak: BMW, Mini, Land Rover, Jaguar, Jeep, Hyundai, Mitsubishi, Volkswagen, Renault, Dacia, Seat, Kia, Fiat, Abarth, Lancia czy Alfa Romeo. Do końca 2019 r. Carsalon.pl planuje podpisanie umów z największymi dilerami 25 najbardziej popularnych marek. Choć na polskim rynku tego rodzaju usługi są nowością, to na zachodzie Europy funkcjonują od kilku lat.

— Chcemy zmienić dotychczasowy sposób, w jaki Polacy kupują samochody. Ten model sprawdził się u naszych zachodnich sąsiadów, Dobrym przykładem sukcesu jest brytyjski portal carwow.co.uk, który po czterech latach działalności uzyskał 5 proc. udziału w sprzedaży nowych samochodów na tamtejszym rynku, co skłoniło właścicieli do rozszerzenia działalności na kolejne rynki [niemiecki i hiszpański — red.]. Kluczem do sukcesu jest oferowanie usługi, która pozwala w wygodny i bezpieczny sposób zapoznać się z ofertami i dokonać ewentualnego zakupu, oszczędzając jednocześnie czas i pieniądze, a dilerom udostępnić nowy, efektywny kanał sprzedaży i komunikacji z klientami — mówi Michał Słomkowski.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy