CD Projekt podał pierwsze wyniki sprzedaży swojego hitu: gry komputerowej „Wiedźmin 3”. Według niej, w ciągu dwóch tygodni od majowej premiery grę kupiły 4 mln graczy na całym świecie. Według dewelopera, trzyletnie koszty jej produkcji, które przekraczają 100 mln zł zwróciły się w dniu premiery, która miała miejsce 19 maja. Od tego dnia CD Projekt na grze już tylko zarabia.

- Jesteśmy bardziej niż zadowoleni ze sprzedaży "Wiedźmina 3", która przekroczyła nasze oczekiwania – mówi Adam Kiciński, prezes CD Projekt.
Zastrzega, że podana przez spółkę liczba (4 mln sztuk sprzedanych kopii) to sprzedaż do graczy. Dla wyników spółki ważniejsza jest sprzedaż do sklepów i sieci handlowych, a ta jest wyższa.
- Pełne dane sprzedażowe na koniec czerwca, sporządzone na podstawie raportów licencyjnych od naszych globalnych partnerów, przekażemy razem z wynikami za pierwsze półrocze 2015 r., a więc pod koniec sierpnia – mówi Adam Kiciński.
Wcześniej spółka podawała, że w przedsprzedaży rozeszło się ponad 1,5 mln kopii gry.
Od momentu premiery „Wiedźmin 3” utrzymuje się na listach najlepiej sprzedających się gier na takich platformach jak Steam, GOG.com, Amazon czy PlayStation Network. Według danych firmy badawczej Gfk, od trzech tygodni gra zajmuje pierwsze miejsce w sklepach w Wielkiej Brytanii.
Przez ostatnie dwa tygodnie notowania spółki spadły o 14 proc., ale po danych o sprzedaży kurs odbił.