CDRL powiększy stawkę detalistów

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2014-10-28 00:00

CDRL zadebiutuje na rynku głównym GPW we wtorek, 28 października.

Będzie to 466. spółka notowana na głównym rynku oraz 22. debiut na tym rynku w 2014 r. W ofercie publicznej spółka sprzedała akcje za 14,9 mln zł.

Pieniądze pójdą na rozbudowę sieci sprzedaży, sklepu internetowego oraz inwestycje w logistykę. Przy cenie za akcję na poziomie 14,9 zł kapitalizacja firmy to 573 mln zł. W I połowie 2014 r. Grupa CDRL zanotowała 71,7 mln zł przychodów oraz 6,1 mln zł zysku netto, wobec 65,4 mln zł przychodów i 0,8 mln zł straty w analogicznym okresie 2013 r.

Prognoza na 2014 r. zakłada osiągnięcie 10,9 mln zł zysku netto. CDRL zarządza siecią prawie 350 sklepów z odzieżą dziecięcą marki Coccodrillo. Prowadzi je samodzielnie lub na zasadzie franczyzy, a ponad 140 zlokalizowanych jest poza Polską.

Z zysku za 2011 r. spółka wypłaciła dywidendę, ale w najbliższych latach nie należy się tego spodziewać, bo zyski będą reinwestowane w rozwój sieci. W latach 2014-15 ma powstać w sumie przynajmniej 80 punktów sprzedaży.