CFM trafił w dziesiątkę

ARTUR SULEWSKI dyrektor handlowy LeasePlan Fleet Management
opublikowano: 17-01-2013, 00:00

KOMENTARZ

Mimo europejskiego kryzysu i coraz gorszych wyników krajowej gospodarki polski rynek Car Fleet Management (CFM) ma się dobrze i wciąż notuje wzrost. Biorąc pod uwagę wyniki branży wynajmu długoterminowego w 2012 r., można powiedzieć, że obrany przez ten sektor kierunek rozwoju usług i produktów finansowych jest jak najbardziej trafiony.

Trudna sytuacja polskiego rynku motoryzacyjnego nie przekłada się na kryzys w branży leasingowej.

Mimo że producenci aut odnotowują spadek sprzedaży liczba klientów firm wynajmujących pojazdy stale wzrasta. Przewiduję, że kondycja firm CFM nie powinna zostać zachwiana z powodu słabnącej sprzedaży nowych samochodów. Chociaż w przypadku klientów indywidualnych zainteresowanie kupnem nowego samochodu rzeczywiście spada, to firmy nadal chętnie kupują auta do swoich flot i co ważne — coraz częściej wybierają rozwiązanie w postaci usług wynajmu długoterminowego.

Co jest powodem tak dużego zainteresowania firm usługami sektora CFM? W trudnych czasach kluczowe znaczenie ma minimalizacja ryzyka związanego z zarządzaniem flotą i możliwość przeniesienia go na dostawcę. Równie ważnym argumentem dla przedsiębiorców jest brak konieczności zamrażania własnych pieniędzy. Co więcej, raty wynajmu stanowią koszt uzyskania przychodu — zmniejszają podstawę opodatkowania, poprawiając tym samym płynność finansową firmy.

Są to solidne argumenty, które trafiają do małych i średnich przedsiębiorstw. Oferta długoterminowego wynajmu pojazdów budzi ich coraz większe zainteresowanie. Małe i średnie firmy (mające flotę liczącą kilka czy kilkanaście samochodów), korzystając z usługi wynajmu długoterminowego nie są już traktowane jak klient detaliczny i coraz częściej korzystają z takich samych usług i rabatów jak właściciele dużych flot.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Mimo hamującej gospodarki krajowej branża CFM nie obawia się stagnacji. Ubiegły rok rynek flotowy zamknął kilkuprocentowym wzrostem. Siłą napędową tej branży długo jeszcze będzie udział leasingu w finansowaniu inwestycji. Zatem i prognozy na 2013 rok są optymistyczne. Nie obawiamy się o potencjał wzrostu branży wynajmu długoterminowego w Polsce. Zależnie od sytuacji gospodarczej wzrost sektora CFM może oscylować wokół stabilnych 10 proc.

Wpływ na to ma także coraz chętniej wybierany produkt full service leasing — elastyczna, często „szyta na miarę” oferta firm CFM, która obejmuje wiele usług dodatkowych, np. własne ubezpieczenie, własny system likwidacji szkód, który nie wymaga pośredników, czy szkolenia z bezpiecznej jazdy dla pracowników użytkujących pojazdy firmowe. Potencjał polskiego sektora wynajmu długoterminowego jest ogromny. Kompleksowe i nastawione na minimalizację kosztów usługi nie tylko zwiększają satysfakcję klientów, ale pozwalają też snuć optymistyczne prognozy dla branży flot samochodowych na rok 2013.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ARTUR SULEWSKI dyrektor handlowy LeasePlan Fleet Management

Polecane