Chcemy mieć inteligentne domy

opublikowano: 15-12-2015, 22:00

Dwie trzecie Polaków interesuje się rozwiązaniami, pozwalającymi na zdalne zarządzanie domowym sprzętem.

Nowoczesny, funkcjonalny, oszczędny i bezpieczny — z takimi określnikami Polacy utożsamiają „inteligentny dom”, kontrolę nad którym można sprawować z poziomu smartfona lub aplikacji zainstalowanej na tablecie. Badania w tym zakresie zostały przeprowadzone na zlecenie polskiego oddziału francuskiej firmy Somfy. Wynika z nich, że 84 proc. Polaków spotkało się już z pojęciem „inteligentny dom”.

Kojarzy się ono głównie z rozwiązaniami, pozwalającymi na zdalne sterowanie oświetleniem (87 proc. wskazań), klimatyzacją czy alarmem (po 83 proc.), systemem automatycznegootwierania i zamykania bramy wjazdowej (81 proc.) oraz kamerami do domowego monitoringu (80 proc.). Mniej popularne okazały się natomiast „inteligentne” lodówki, samodzielnie zamawiające zakupy spożywcze i skonfigurowane ze smartfonem pralki (odpowiednio 42 proc. i 55 proc.). Jak się okazuje, jedna piąta ankietowanych Polaków deklaruje, że mieszka już w domach wyposażonych w inteligentne rozwiązania. A 57 proc. badanych uważa, że taka forma sterowania urządzeniami będzie stanowić część wyposażanie niemal każdego domu w kraju; nie będzie na to trzeba czekać dłużej niż pięć lat.

— Domowe urządzenia, którymi możemy sterować za pomocą smartfona czy laptopa nawet z drugiego końca świata, zaczynają być częścią życia przeciętnej rodziny. Tak dzieje się na świecie i tak wkrótce będzie u nas — uważa Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy Polska. Najważniejsze dla Polaków pozostają jednak bezpieczeństwo i oszczędność — zdaniem dziewięciu na 10 respondentów, zwiększyć je mogłyby właśnie inteligentne rozwiązania dla domu. © Ⓟ

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane