Chińscy producenci aut przyspieszają ekspansję w Europie

Bloomberg, MD
opublikowano: 2025-09-08 14:56

Wiceprezes Stella Li powiedziała, że BYD Co. będzie miał do końca tego roku ponad 1000 salonów w 32 krajach Europy, gdzie oferuje już 13 modeli aut, ponad dwa razy więcej niż dwa lata temu, informuje Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Agencja zwraca uwagę, że wprowadzenie przez Unię Europejską cła na importowane z Chin auta elektryczne nie powstrzymało wzrostu popularności tanich samochodów z tego kraju. Chińscy producenci zwiększyli ofertę aut hybrydowych i spalinowych, które nie zostały objęte cłem, tworzą lokalne partnerstwa sprzedażowe i zobowiązują się do uruchomienia produkcji w regionie.

Reuters poinformował w poniedziałek, że produkcja aut elektrycznych w nowej fabryce BYD na Węgrzech rozpocznie się jeszcze przed końcem tego roku. Pierwszym modelem, który zjedzie z jej linii produkcyjnej, będzie kompaktowy Dolphin Surf.

- To pokazuje, że chcemy pozostać w Europie - powiedziała Stella Li na targach motoryzacyjnych w Monachium.

Jeszcze w lipcu Reuters informował, że chińska spółka planuje opóźnienie masowej produkcji na Węgrzech do 2026 roku.

Bloomberg zauważa, że również bariery handlowe stworzone w USA skłaniają producentów z Chin do umocnienie swojej pozycji w Europie. Zhu Jiangming, prezes Leapmotor ogłosił, że chińska spółka planuje podwojenie sprzedaży w Europie w przyszłym roku do 120 tys. aut, a następnie ponowne jej podwojenie w 2027 roku. Zapowiedział rozpoczęcie produkcji aut spółki w Hiszpanii w drugiej połowie przyszłego roku.

Z dostępnych publicznie danych wynika, że w ubiegłym roku w Europie sprzedano ok. 295 tys. aut chińskich marek.