Agencja zwraca uwagę, że wprowadzenie przez Unię Europejską cła na importowane z Chin auta elektryczne nie powstrzymało wzrostu popularności tanich samochodów z tego kraju. Chińscy producenci zwiększyli ofertę aut hybrydowych i spalinowych, które nie zostały objęte cłem, tworzą lokalne partnerstwa sprzedażowe i zobowiązują się do uruchomienia produkcji w regionie.
Reuters poinformował w poniedziałek, że produkcja aut elektrycznych w nowej fabryce BYD na Węgrzech rozpocznie się jeszcze przed końcem tego roku. Pierwszym modelem, który zjedzie z jej linii produkcyjnej, będzie kompaktowy Dolphin Surf.
- To pokazuje, że chcemy pozostać w Europie - powiedziała Stella Li na targach motoryzacyjnych w Monachium.
Jeszcze w lipcu Reuters informował, że chińska spółka planuje opóźnienie masowej produkcji na Węgrzech do 2026 roku.
Bloomberg zauważa, że również bariery handlowe stworzone w USA skłaniają producentów z Chin do umocnienie swojej pozycji w Europie. Zhu Jiangming, prezes Leapmotor ogłosił, że chińska spółka planuje podwojenie sprzedaży w Europie w przyszłym roku do 120 tys. aut, a następnie ponowne jej podwojenie w 2027 roku. Zapowiedział rozpoczęcie produkcji aut spółki w Hiszpanii w drugiej połowie przyszłego roku.
Z dostępnych publicznie danych wynika, że w ubiegłym roku w Europie sprzedano ok. 295 tys. aut chińskich marek.